L’alumnat de Cicle Inicial fa una excursió a Vilanova de Prades per la Castanyada

El passat divendres 20 d’octubre l’alumnat de cicle inicial van anar a Vilanova de Prades a fer l’activitat de la Castanyada a Cal Català.

Quan van arribar i després d’esmorzar, els van fer la projecció d’imatges de vegetació que trobarien a la caminada i unes pistes per trobar a la castanyera.

En acabar i acompanyats per dues monitores i els mestres ,l’alumnat va anar a buscar castanyes als castanyers que hi ha aprop del poble. Allà els hi van explicar perquè a Vilanova de Prades hi ha castanyeres.

També van aprendre els arbres de fulla caduca i de fulla perenne. Van passar per una pineda i van reconèixer algunes herbes aromàtiques. Al bosc els va aparèixer la castanyera  després de seguir totes les pistes deixades al llarg del camí i de cridar-la: ” castanyeraaaaa”.

El camí de tornada ,l’alumnat el va fer amb la castanyera.

Ja a la casa ,l’alumnat va recuperar forces amb el dinar i per postres van veure com es torraven les castanyes i se les van menjar després de preparar les paperines.

Una sortida on han après conceptes i han gaudit preparant la castanyada.

Fotos de la sortida.