La trobada “d’escacs a l’escola” reuneix 135 infants de 8 escoles de l’Alt Camp i la Conca Barberà al Pla de Santa Maria

El passat dijous 4 de maig es van trobar l’alumnat de 3r de vuit escoles per compartir una trobada on els escacs és l’eix vertebrador com a eina d’aprenentatge.

L’antiga fàbrica tèxtil del Pla de Santa Maria va ser el lloc es on van trobar un total de 135 alumnes, acompanyats pels seus mestres.

Durant la jornada els nens i nenes van anar passant per quatre espais diferents on es feien activitats diferents .Cada espai estava marcat per un color: vermell, groc, verd o blau.

En un espai l’alumnat jugava al joc del 21 on els nens i nenes havien d’aconseguir 21 punts exactes partint del valor de les peces. En un segon espai jugaven una partida d’escacs però qui tenien davant era un nen o nena d’una altra escola. En el tercer espai hi havia tallers diversos on es podrien trobar jocs i manualitats al voltant dels escacs. I en quart espai consistia en una trobada amb Pere Josep Navarro, escaquista montblanquí que pateix una greu discapacitat visual i els explicava com els escacs el poden jugar persones invidents i com són les adaptacions que ell té.

Després de les activitats relacionades amb els escacs els nens i nenes van conèixer el recinte de la Fàbrica del Pla , amb la bassa i el parc i el centre d’interpretació tèxtil.

Durant la trobada els nens i nenes van anar seguint un itinerari que tenien en unes cartolines que afavoria que s’intercanviessin entre les diferents escoles i es fessin coneixences.

Les escoles participants van ser:

Escola Sant Ramon del Pla de Santa Maria( amfitriona)

Escola Martí Poch ,de l’Espluga de Francolí

Escola Rocabruna de Picamoixons

Escola Bernardí Tolrà de Vila-rodona

Escola Antoni Tous de Pira

Escola de Cabra del Camp

Escola Vedruna de l’Espluga

Escola Vedruna de Santa Coloma de Queralt.

Abans de marxar totes les escoles van rebre un diploma de participació i un parell de jocs d’escacs.

En aquesta ocasió és la Tercera trobada que es fa. Hi ha hagut uns anys de parada degut a la pandèmia i aquest any s’ha reactivat amb moltes ganes.

Aquest projecte del Departament d’Educació té el suport de la Federació Catalana d’escacs i per aquesta Trobada va col·laborar l’Ajuntament del Pla de Santa Maria qui va cedir les instal·lacions de l’antiga fàbrica. També un representant municipal , el sr Josep Silvestre , va donar la benvinguda a tot l’alumnat dels diferents pobles.

Des de l’escola volem donar les gràcies per la col·laboració que ha donat l’ajuntament del Pla per poder tirar endavant la Trobada.

Podeu veure totes les fotos aquí.