Ens convertim en detectius i detectives de roques!

La setmana passada, l’alumnat de cicle mitjà i cicle superior es van convertir en autèntics detectius i detectives de roques amb l’ajuda de claus dicotòmiques, un tipus d’esquema que sempre presenta dos preguntes que contestades successivament ens porta a la identificació d’un element.

L’alumnat es va trobar una caixa amb unes quantes pedres molt diferents entre elles i el seu objectiu va ser esbrinar el nom de cada una d’elles. Per fer-ho, calia fixar-se amb les seves característiques, com la quantitat i la mida dels cristalls, la porositat o el color de cada una. Amb tot això i seguint les preguntes de la clau dicotòmica, van poder esbrinar com es deia cada una.

En el cas de l’alumnat de cicle superior, a més, van haver de classificar entre roques metamòrfiques, sedimentàries i magmàtiques i així poder conèixer una mica més sobre la classificació de les roques.

Podeu veure algunes imatges en aquest enllaç.