Programa de Consum de Fruites i Hortalisses i Llet a les Escoles

Un altre curs ens hem adherit al Programa de Consum de Fruites i Hortalisses i Llet a les Escoles. És una iniciativa de la Unió Europea amb l’acció conjunta dels departaments d’Agricultura, Salut i Ensenyament.

El programa persegueix augmentar el consum de fruites, hortalisses i llet, d’aquesta manera consolidar hàbits de consum responsable mitjançant la distribució de fruites fresques i de temporada a l’alumnat de 3 a 12 anys, de manera gratuïta, en els esmorzars dins el centre escolar.

L’objectiu és augmentar el grau d’acceptació i fidelitzar el consum de fruites i llet entre l’alumnat, proposant la fruita com a una excel·lent alternativa al consum d’altres aliments amb menor qualitat nutricional, ja que nombrosos estudis mostren els beneficis de consumir 5 racions al dia de fruita i de verdura.

Durant aquest tercer trimestre, una setmana de cada mes, es distribuirà fruita seleccionada en funció de l’estació de l’any, la proximitat de la producció i la qualitat. La fruita es repartirà entre tot l’alumnat perquè la consumeixin durant l’esmorzar. Per tant, cada alumne/a des d’I3 fins a 6è, rebrà una peça de fruita abans de l’esbarjo de dilluns a divendres.

Distribuirem la llet durant l’estona de pati, dos dies a la setmana.