Projectes d’escola

 

Des de l’any 2013 participem activament en el Programa Escoles Verdes (Departament de Territori i Sostenibilitat), programa que sorgeix per donar suport a tots els centres educatius de Catalunya que volem innovar, incloure, avançar, sistematitzar i organitzar accions educatives que tinguin la finalitat d’afrontar, des de l’educació, els nous reptes i valors de la sostenibilitat.

Tenim un equip impulsor que es reuneix dos cops a l’any amb l’objectiu de proposar millores directes en el nostre entorn i vetllar per totes aquelles bones pràctiques que es realitzen al centre. Alguns dels projectes i/o activitats que estem duent a terme: ecodelegats i ecodelegades, hort, compostatge, cura d’espais naturals, sortides d’entorn, projecte Rius, tallers de medi ambient, activitats a la natura, dia de la fruita…

 

El programa GEP promou augmentar la competència comunicativa de l’alumnat en les llengües estrangeres curriculars incrementant el grau d’exposició a aquestes llengües.

A través del programa s’impulsen accions innovadores en l’àmbit de l’organització curricular de les llengües estrangeres i en l’àmbit metodològic de l’ensenyament d’aquestes llengües. També es promou un aprenentatge actiu i significatiu per part de l’alumnat, basat en el treball cooperatiu i per projectes que integrin les TIC, en una avaluació orientada a l’aprenentatge, i en l’adquisició d’estratègies per a un aprenentatge autònom.

A l’escola fem activitats diverses com “Daily routines”, “Psychomotor Activity”, “Science Projects”, projectes “E-twinnings”, “English Day”…

 

La Robòtica Educativa és transversal i interdisciplinària perquè abasta diferents àrees del currículum. Així, amb continguts ben estructurats, es poden treballar continguts de ciències, tecnologia, enginyeria (construcció) i matemàtica, així com àrees de llengua i, també, el plurilingüisme.

Desenvolupar les capacitats creatives i d’organització, fomentar el treball en grup, promoure la necessitat d’experimentar, de descobrir noves habilitats i l’interès per investigar són alguns dels objectius de la robòtica educativa, fent especial èmfasi en el treball en equip, l’autonomia i emprenedoria, l’aprenentatge a partir dels errors, tot això dins d’un context d’aprenentage lúdic.

 

L’escola participa en el Pla Català de l’Esport a l’Escola des de l’any 2010, amb l’objectiu d’incrementar la participació dels infants i joves en activitats físiques i esportives en horari no lectiu en el propi centre educatiu i, alhora, emprar aquestes pràctiques per a la difusió i educació en valors i per a l’adquisició d’hàbits saludables.

A la nostra escola, aquest pla es porta a terme en col·laboració amb l’AMPA i està coordinat pel mestre d’educació física. Entre les activitats que es realitzen dins el pla hi ha iniciació a l’esport, patinatge, futbol, trial running, escacs…

El Pla Català de l’Esport també ens permet participar, amb els alumnes de 6è, en les Jornades Esportives de Primària que organitza el Consell Esportiu del Vallès Oriental. Gràcies a aquestes jornades, a més a més de conèixer i practicar diferents esports en equip, treballem els valors educatius de l’esport, fent especial atenció a la coeducació.

 

El programa biblioteca escolar “puntedu” té per objectiu potenciar la biblioteca escolar com un espai de recursos on tota la comunitat educativa pugui trobar informació en diversos suports. La biblioteca és un recurs fonamental per a l’adquisició de les competències bàsiques i el desplegament dels continguts curriculars, així com un element clau en l’assoliment de l’hàbit lector, la competència informacional i l’adquisició d’aprenentatges autònoms.

La nostra escola potencia el gust per la lectura, oferint propostes diverses als alumnes per motivar-los, dins i fora de l’aula. Cada dia, els alumnes gaudeixen de 15 minuts dedicats a la lectura. A l’aula es realitzen diferents activitats per omplir de significat aquests moments i despertar el gust per la lectura en els alumnes. També fem fòrums d’autor per apropar la literatura als alumnes i poder transmetre els valors de l’esforç i la constància.

 

L’escola col·labora directament amb l’escola Municipal de Música de La Roca, sent protagonista en diferents projectes musicals. Amb els alumnes de 2n realitzem un concert de primavera conjunt amb altres escoles, amb músics en directe i treballem cançons que ens ajuden a parlar de les emocions i els valors.

Els alumnes de cicle mitjà (3r i 4t) participen del projecte Perkulele, projecte que combina els instruments de percussió amb l’aprenentatge de l’ukelele. El repte és aconseguir que els infants puguin avançar en la tècnica instrumental, però encara més important, en un projecte col·lectiu de creació artística i en el gaudir de la pròpia interpretació musical col·lectiva.

Els alumnes de 5è participen cada any de la Cantània, experiència musical inoblidable per a tots. Cada temporada s’encarrega una obra a compositors i escriptors catalans de reconegut prestigi i s’estrena a final de curs a l’Auditori de Granollers.