Constituït el Consell de Nois i Noies 2021-2022

Avui s’ha constituït el Consell de Nois i Noies de primària i secundària de L’Hospitalet per al curs 2021-2022, en un acte que ha estat presidit per l’alcaldessa de la ciutat, Núria Marín, el regidor d’Educació, Innovació i Cultura, David Quirós, i la regidora delegada d’Educació, Iman Aisa.

El Consell de Nois i Noies de L’Hospitalet, que s’ha constituït aquest matí al Centre Cultural Bellvitge, continuarà donant veu als infants i adolescents de la ciutat i propiciarà la seva intervenció a partir del desenvolupament de projectes concrets, tot creant xarxa amb els serveis i equipaments municipals, així com altres entitats i iniciatives ciutadanes. El Consell està integrat per 102  estudiants: 55 de primària i  47 de secundària.

L’Escola Màrius torres està representada amb 4 membres, 2 de 6è i 2 més de 5è.

Com cada any, l’alcaldessa ha fet diferents encàrrecs que els consellers i les conselleres de primària i de secundària hauran de treballar durant el curs. Núria Marín ha exposat que “L’Hospitalet és una gran ciutat que fem entre tots, adults, jovent i infants i amb el Consell de Nois i Noies contribuïm a que la vostra veu sigui escoltada”.
Els encàrrecs que l’alcaldessa ha fet als consellers i a les conselleres de primària per a aquest curs són els següents:

1. Dinamització de la Bústia del Consell de Nois i Noies. Els consellers i conselleres traslladen les propostes i qüestions que plantegen els seus companys i companyes a les regidories de districte. Posteriorment comparteixen amb la resta d’estudiants el diàleg amb els representants municipals. Aquest projecte forma part de l’activitat ordinària del Consell.
  2. Col·laboració amb l’Àrea Municipal d’Espai Públic, Habitatge, Urbanisme i Sostenibilitat. Coneixeran i estudiaran els refugis climàtics de la ciutat per tal de col·laborar en la proposta i disseny de nous espais. També impulsaran i dissenyaran una campanya comunicativa per donar a conèixer els refugis climàtics entre la població.

El Consell de Nois i Noies és un projecte participatiu, que té com a objectiu formar ciutadans i ciutadanes crítics i compromesos.

Us deixem un enllaç a la notícia