Criteris de puntuació i documentació acredtitativa

Criteris de prioritaris:

1. Si hi ha  germans o germanes al centre sol·licitat, 50 punts.
  2. Proximitat geogràfica:
    • Domicili habitual  dins la zona educativa 30 punts.
    • Lloc de feina del pare, la mare, el tutor o la tutora està dins la zona educativa 20 punts.
  3. Algú de la família percep la renda garantida de ciutadania, 15 punts.

Criteri complementaris:

1. Pare, mare o tutor/a legal treballen al centre en el moment en què es presenta la sol·licitud de preinscripció, 10 punts.
  2. Família nombrosa.  10 punts.
  3. Família monoparental. 10 punts.
  4. Ser bessó o trigemin. 10 punts.
  5. Alumne/a es troba en situació d’acolliment familiar, 10 punts.
  6. Membre de la família amb discapacitat, (el mateix infant, el pare o la mare, o bé algun germà o germana discapacitat igual o superior al 33 %) 15 punts.
  7. Condició de víctima de violència de gènere o de terrorisme, 10 punts.

Els documents necessaris per acreditar els criteris prioritaris són:

Proximitat del domicili habitual a l’escola.

• En enviar la sol·licitud es programa la consulta automatitzada del padró.
  • Si no es poden obtenir les dades del padró cal acreditar la residència adjuntant un certificat o volant de convivència de l’alumne, on ha de constar l’adreça del domicili i acreditar que l’alumne viu com a mínim amb el pare o la mare que presenta la sol·licitud.

Per acreditar la proximitat del lloc de treball del pare, la mare o el tutor legal a l’escola.

• En el cas de les persones assalariades, és suficient si s’aporta el contracte laboral o un certificat emès per l’empresa.
  • En el cas de ser treballadora o treballador autònom, s’haurà de presentar el model de l’Agència tributària 036 o 037, on es deixa constància del domicili en què es porta a terme l’activitat.

Per justificar la renda garantida de ciutadania.

• Certificació o la resolució emesa pel Departament de Drets Socials.

Els documents necessaris per acreditar els criteris complementaris són:

Família nombrosa.

• Es valida mitjançant consultes interadministratives quan es faci la sol·licitud de preinscripció.
  • Quan no és possible validar-ho o es tracti de títols emesos per altres comunitats autònomes, caldrà presentar el títol de família nombrosa.

Família monoparental.

• Quan no és possible validar-ho o quan es tracti de títols emesos per altres comunitats autònomes, caldrà adjuntar el títol de família monoparental.

Part múltiple.

• Llibre de família o la certificació electrònica de la inscripció de naixement.

La situació d’acolliment familiar.

• Resolució d’acolliment del Departament de Drets Socials.

Membre unitat familiar amb discapacitat, igual o superior al 33 % de l’alumne, del pare o la mare o algun germà o germana.

• Es valida mitjançant consultes interadministratives.
  • Si no es pot validar o si es tracta d’una discapacitat reconeguda per altres comunitats autònomes.
    • Certificat o la targeta acreditativa de discapacitat que emet el Departament de Drets Socials o els organismes competents en altres comunitats autònomes.
    • Document que acrediti ser beneficiari o beneficiària d’una pensió d’incapacitat permanent de grau total o de gran invalidesa.
    • Certificat de les classes passives que tenen reconeguda una pensió de jubilació o retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat.

La condició de víctima de violència de gènere o de terrorisme.

• Sentència judicial de qualsevol ordre jurisdiccional, l’ordre de protecció vigent.
  • Informe dels serveis socials
  • Certificat que acredita la condició de víctima de terrorisme que emet la Subdirección General de Apoyo a Víctimas del Terrorismo del Ministeri de l’Interior.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *