Setmana BIO

Us compartim les activitats que hem fet durant la setmana BIO, celebrada durant la segona quinzena d’octubre. Els infants de cicle superior han escrit l’article explicant-vos el que vam fer.

EL MOST- amb Helga Harbig de Biopaumerà. Dijous 13 la Helga va vindre a l’escola i ens va explicar moltes coses sobre el most. El most es el suc del raïm però encara no fermentat. Ens va portar una mini premsa i també raïm. El vam xafar i premsar. Al final ens vam veure el most. (escrit per Arnau i Eduard)

EL FORN DE D. BENAIGES- amb els treballadors i treballadores del forn. Dilluns 17 d’octubre vam anar al forn D. Benaiges. A l’entrar ens van explicar com es feien los pastissets i com fer cabell d’àngel i ens van explicar que serveix per a omplir los pastissets. També ens van ensenyar com funciona el forn. A la hora de marxar ens van donar una palmereta per a cadascú. Ens ho vam passar molt bé. (escrit per Teix i Ainara).

XERRADA BIO- Dimecres 19 d’octubre van venir a fer-nos una xerrada sobre alimentació saludable. Va ser molt interessant i vam poder fer jocs per entendre millor els aliments.

EL PINTOR DE RASQUERA- amb Josep Aureli Torné. Dimecres 19 d’octubre vam visitar al pintor Josep Aureli Torné. Ens van ensenyar alguns quadres com el de Sant Domingo, els rovellons, cabres i jabalins…Ens va explicar algunes de les seves tècniques que més utilitzava per a pintar com la de fer el dibuix amb llapis i després passar-ho a pintura. També va crear els caps dels dimonis i el fardatxo que s’anomenen: Rubican, Cal Cabron, Malacoda, Farfallo i Bàrbar. Ens va agradar com ens ho va explicar i tots els seus quadres que ha fet. (escrit per Lena i Jordi)

BERENAR BIO- amb els alumnes de l’escola. Dijous 20 d’octubre els alumnes de primària van preparar menjar saludable per la setmana BIO. Els alumnes de primer, segon, tercer i quart van elaborar brotxetes de fruita amb síndria, mandarina, meló i poma. Els alumnes de 5è i 6è van fer pastís de iogurt. A la tarda tota l’escola es va reunir al pati. Els nens i nenes de 5è i 6è van repartir coc i brotxetes a tota l’escola i vam ballar músiques relacionades amb el menjar saludable. Estava tot boníssim! (escrit per Marc i Alèxia)

EL FARDATXO- amb Román Borràs, mestre de secundària de ciències naturals. Dimecres 26 d’octubre va venir Román a la nostra escola. Va portar dos fardatxos, un mascle i una femella. També va portar una titella del fardatxo de Rasquera i una figura. Ens va deixar tocar els animals. Ens va explicar que quan es senten amenaçats solten la cua. Aquests animals mengen insectes i també hivernen. (escrit per Josep i Noa)

POSEM UNA CÀMERA D’OBSERVACIÓ-  amb Román Borràs, mestre de secundària de ciències naturals. Vam anar a col·locar una càmera nocturna per poder observar animals en el seu estat natural. Va ser molt interessant.