DIA DE LA PAU I NO VIOLÈNCIA ESCOLAR-30 DE GENER DE 2022

Com ja sabeu, cada 30 de gener, des de 1964, se celebra el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP) per recordar el llegat de Mahatma Ghandi el dia que es commemora l’aniversari de la seva mort.

Com cada any, a l’escola aprofitem l’oportunitat que ens brinda el Dia Escolar de la No-violència I la Pau, per crear espais una mica més reflexius, crítics i actius, per a la propagació dels valors de la pau  i de la  solidaritat, així com, per a la sensibilització sobre la necessitat de vetllar (encara) pel respecte i compliment dels drets de les persones.

Aquest any hem fet una activitat proposada per UNICEF “Mapa de pau mental per a temibles trols infeliços”

Una tribu de trols ens ha demanat ajuda: volen sortir de les seves coves i adaptar-se a la vida moderna, però no entenen bé la gent ni a ells mateixos, es frustren i passen el dia enfadant-se i barallant-se. La nostra missió serà dissenyar un mapa d’emocions i sensacions que els serveixi de guia per conèixer-se més bé i poder-se relacionar en pau amb altres persones i trols.

Aquesta activitat ens ha ajudat a observar les nostres pròpies emocions i les sensacions que ens produeixen, així com també la capacitat d’identificar les emocions en els altres i el desenvolupament de l’empatia i l’autoregulació emocional, per fomentar així el dret a la salut, a unes relacions saludables i a la pau i no-violència.

Hem decorat el vestíbul de l’escola amb diferents trols que han fet els infants.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *