Socialització de material

A l’escola apostem per educar en la cooperació i l’estalvi de tot el material que fan servir els nostres infants.

Des del curs 1998-1999 la nostra escola va optar per socialitzar tots els llibres. I des del curs 2002- 2003 es pagava una aportació única anual des d’I3 a 6è per a tot el material socialitzat que es fa servir a l’escola. Paral·lelament es pagava una aportació, també anual i fixa per a tots els nivells, en concepte de material escolar.

Però, a poc a poc, aquesta socialització s’ha anat adaptant als canvis metodològics que s’han introduït a l’escola i ja fa uns anys aquestes dues aportacions es van ajuntar quedant tot sota el concepte: Material fungible i didàctic.

Creiem que fent servir tots el material de manera cooperativa podem aconseguir diferents objectius:

• Reduir al màxim la despesa familiar en concepte de llibres de text i material didàctic.
  • Afavorir la cohesió social i la igualtat d’oportunitats, un dels pilars de l’escola publica.
  • Fomentar la responsabilitat en el manteniment del material de text i complementari.
  • Fomentar valors com la solidaritat, el respecte al bé comú i la capacitat de compartir.
  • Promoure la cultura de les tres R: REDUIR, REUTILITZAR i RECICLAR els recursos.
  • Educar per al consum racional i sostenible, l’estalvi ecològic i econòmic.
  • Fomentar la cooperació entre l’alumnat, les famílies i els mestres.
  • Millorar qualitativament i quantitativament els recursos didàctics disponibles al centre.

Tot el material didàctic i fungible que fem servir a l’escola el comprem gràcies a l’aportació econòmica que feu les famílies.

El material fungible és tot aquell que, tal i com els seu nom indica, es consumeix amb l’ús. Per tant, és necessari la seva reposició continua. Totes les aules tenen al seu abast: llapis, gomes, colors de fusta, plastidecors, ceres, fulls de diferents mides i colors, cartolines, paper de seda, pintura de diferents colors… Els i les nostres alumnes el fan servir al llarg de tot el curs, les mestres són les encarregades de la seva distribució i de demanar més si és necessari.

A part de tot aquest material també fem servir material didàctic. Entenem com a didàctic tot aquell conjunt de llicències digitals, llibres, jocs didàctics,… que s’utilitzen com a instruments per facilitar els aprenentatges.

Seguint diferents criteris pedagògics l’escola fa servir i distribueix aquest material als diferents nivells:

Llistat de material per nivell