AMBIENTS A CICLE PETITS

Els nens i nenes de cicle petits treballem per ambients tots els dies de la setmana, per la tarda, menys divendres.

El treball per ambients és una metodologia que consisteix en organitzar els alumnes en diferents espais on puguin construir els seus aprenentatges de manera espontània. Els nens i nenes passen a ser els protagonistes on aprenen per ells mateixos, lliurement i d’una manera constructiva i activa.

1. Afavoreix la interacció, col·laboració i cooperació entre infants de diferents edats respectant el ritme individual dels alumnes.

2. Permet l’aplicació dels aprenentatges assolits i adquirir-ne de nous, essent sempre significatius i funcionals.

3. Es potencia la coeducació, la socialització i el respecte entre tots els alumnes d’educació infantil.

ESPAI I MATERIAL:
    – L’organització de l’espai i de la diversitat de materials són la base d’aquesta metodologia.

L’ACCIÓ DEL NEN:
    – L’activitat o joc lliure és el principal recurs didàctic i d’aprenentatge. Es prioritzen les tasques no dirigides tot i que n’hi ha que sí que ho son.

Els ambients són:

Construïm Matemàtiques  (La Marta és la que condueix aquest espai)

Experimentem amb l’Andrea.

Petits artístes amb l’Eva.

La Caseta amb l’Eli o amb la Tània.

Llum i foscor amb la Maite

Us deixem un recull de fotos perquè pogueu veure com gaudeixen  els i les vostres fill i filles.

Fotos: Construïm Matemàtiques

Fotos: Petits artístes