Ortografia al pati de l’escola

Pels alumnes de 5è durant aquest trimestre l’ortografia a vegades s’ha convertit en un joc. En una oportunitat no només per aprendre, sinó en una oportunitat per sortir al pati i gaudir d’una estona jugant i aprenent amb els companys/es. Ens hem adonat que l’ortografia té unes normes, que són importants saber, però també ens hem adonat que l’ortografia pot ser molt visual, i que la memòria també entra en joc. Per tant, barrejant normes ortogràfiques, joc, memòria visual, memòria cognitiva i aprenentatge en grup, hem après moltíssim.
Molts d’aquests jocs també els podeu fer a casa!
Hem jugat a la bomba amb paraules amb “B o V”, on ens passem la pilota dient paraules, en una primera ronda amb “B” i en l’altre amb “V”, han d’anar de pressa i dir la paraula correctament, si no s’acaba el temps i t’explota la bomba. També hem fet una competició en parelles, on per torns un de la parella escriu 3 paraules, on una d’aquestes té una falta d’ortografia, per tant hem de descartar la paraula mal escrita. El pistoler de les paraules també ens agrada molt, on es fa un cercle i el del centre que és el pistoler, assenyala amb els ulls tancats a un dels integrants del cercle que l’envolta, aquest s’ajup, i els dos membres del cercle que queden mirant-se (a dreta i esquerra del que s’ha ajupit) han d’escoltar la paraula que els hi diu el del centre i el primer que digui si s’escriu amb B o V guanya (ho podeu fer amb qualsevol lletra que volgueu treballar la seva ortografia).
Mireu les fotos i vídeos de diferents moments on em jugat amb aquests recursos fent clic a les lletres.