Els horts escolars s’estenen a Sant Cugat com una esperança davant l’emergència climàtica

Des de l’escola formem part d’un bonic projecte on l’alumnat està sent partícip. Compartim amb vosaltres un enllaç on podeu llegir l’article escrit per Jordi Pascual Mollá sobre el tema.

Destaquem un trosset on la nostra companya Alba Montfort, tutora de 3r de primària, explicant el projecte que fem a l’escola i les activitats que es duen a terme:

En el cas concret de la Floresta, explica Alba Montfort en representació del projecte que desenvolupen amb els infants de 3r de primària, existeix la figura d’una agrosister, la pagesa encarregada de cultivar els aliments que arribaran a l’escola a partir del maig. Els infants poden parlar amb ella i plantejar-li dubtes: “El dia que vam anar a la finca de Can Monmany, on treballa la cooperativa l’Ortiga, la vam conèixer, els hi va poder explicar moltes coses relacionades amb la pagesia i l’agricultura, vam poder veure quins serien els enciams que es menjaran a l’escola i ens van explicar com creixen les pastanagues i les carbasses, aliments que també ens menjarem al maig”. L’escola també ha habilitat un agroracó on es recullen les propostes i dubtes dels infants en relació a la pagesia.