Història

L’escola La Floresta està ubicada a la localitat de La Floresta, un barri i districte del municipi de Sant Cugat del Vallès. Nascut com a conseqüència de la construcció del ferrocarril  Barcelona-Sabadell, i situat a cinc quilòmetres del nucli urbà de sant Cugat, esdevé actualment una població de 4.500 habitants, de condició socioeconòmica molt diversa.

Imatge de la Floresta:

L’escola va ser construïda el 1978 a la seva actual ubicació, un indret envoltat de pins al final del Camí de Can Pagan, a la dreta de la carretera de Vallvidrera, amb l’objectiu de substituir a “La Graduada Mixta”, localitzada a l’actual escola llar d’infants La Mimosa. Inicialment s’hi van traslladar els alumnes d’educació Primària (EGB) i no va ser fins el curs 1982-83 que l’Ajuntament construí el parvulari (edifici actual d’educació infantil). El complex escolar es va complementar al llarg dels anys amb la construcció d’un gimnàs poliesportiu municipal –d’us exclusiu de l’escola durant l’horari lectiu-. El centre, que inicialment era dissenyat per ser de dues línies, s’ha anat adaptant als canvis condicionats pels números de matriculacions que, al llarg dels anys, han estat molt variables. Així, fruit d’una forta reducció de matrícula, es convertí el curs 1993-94 en centre d’una línia completa d’educació infantil i primària. Però amb el pas del temps, l’augment de demanda de matrícula progressiu de tot Sant Cugat així com el servei de transport escolar ofert per la Generalitat de Catalunya, va fer que l’escola La Floresta recuperés l’oferta educativa, esdevenint  un centre complet de dues línies d’Educació Infantil i Primària fins al 2011. Fou llavors, amb la construcció de nous centres al nucli del municipi i la progressiva disminució de la natalitat, que la situació de l’escola es va naturalitzar, tornant a ser a hores d’ara, l’escola d’una línia del barri (que atén infants de La Floresta, Les Planes, Mirasol i també Sant Cugat).

Imatge de l’escola Floresta:

Tot aquest recorregut, amb les adaptacions estructurals que ha comportat, fa que a hores d’ara l’escola La Floresta gaudeixi de molt espais (interiors i exteriors) que són aprofitats per fomentar una metodologia el màxim d’enriquidora i competencial possible pel nostre alumnat.

Actualment ens organitzem en tres comunitats: Petits (de P3 a P5), Mitjans (de 1r a 3r) i Grans (de 4t a 6è) L’escola basa la seva tasca educativa en una educació arrelada al medi i fonamentada en el treball global, científic i crític. Es pretén aconseguir una escola integradora i una educació integral, atenent a la coeducació i la diversitat. Un dels principals objectius educatius és la socialització. El treball en grups cooperatius s’utilitza i ensenya a les diverses àrees i també es fonamenta i potencia aquest aspecte a través de l’esport i en la vida quotidiana de la classe.

Per altra banda, fa quatre cursos es va detectar la necessitat d’incorporar noves metodologies i propostes innovadores amb la finalitat d’atendre millor tota la diversitat d’alumnat, creant espais d’aprenentatge més globals i competencials que permetessin a les nenes i els nens fomentar la seva autonomia i creativitat. Es fan franges d’ambients amb Petits i Mitjans, i tallers barrejant edats a Grans, i es combina l’aprenentatge sistemàtic de les àrees instrumentals (llengües i matemàtiques) amb altres propostes metodològiques, com ara projectes, centres d’interès, o plans de treball.  Busquem una línia metodològica pròpia, inclusiva i amb personalitat i sense encasellar-nos en cap etiqueta, amb l’objectiu d’ajudar tots i cadascun dels infants de l’escola a créixer de manera global, tant en la vessat acadèmica com pel que fa a les habilitats socials i l’educació emocional.