Salut

ATENCIÓ ALS POLLS

El poll del cap és un insecte, no volador, paràsit de l’ésser humà. El poll s’alimenta de la sang que xucla. És de color blanc grisós i d’una mida aproximada als tres mil·límetres. Els seus ous són les llémenes que es fixen als cabells, arran del cuir cabellut.

Tothom pot tenir polls, però és més fàcil que en tinguin els infants, perquè passen d’un cap a l’altre quan juguen. Un nen/nena pot ser molt net o neta i tenir polls.

Quan un nen/nena té polls és necessari vigilar a tots els membres de la família i a tots els que tenen contacte amb ell/ella, especialment els companys i companyes de l’escola, per a trobar altres possibles afectats.

Si els nens i nenes es pentinen o es raspallen sovint els cabells, és fàcil que si tenen polls es destrueixin. La pinta i el raspall han d’estar sempre ben nets. En canvi, no és necessari tallar el cabell per a evitar els polls, ja que viuen arran del cuir cabellut. Vigileu el cabell dels vostres fills/es, especialment al clatell i al costat de les orelles.

Si el vostre fill/fila té polls, feu el següent tractament:

• Abans d’anar a dormir, poseu-li abundant loció antiparasitària, sense rentar-li el cap.
  • L’endemà renteu-li el cap amb xampú i pentineu bé el cabell amb una pinta espessa. Si hi ha llémenes molt adherides i no se’n van fàcilment, poseu vinagre a l’aigua d’esbandir el cabell que ajudarà a que desprenguin quan el pentines.
  • No s’han de fer servir insecticides en infants sense polls “prevenir” perquè afavoreixen l’aparició de polls resistents als insecticides.

Recordar que per la Llei antitabac 28/2005 de 26 de desembre, no es pot fumar en el recinte escolar.

Tampoc no es pot accedir al recinte escolar amb animals de companyia, encara que aquests els porteu agafats.