Benvolgudes famílies,
El curs 2016-2017 el Departament d’Ensenyament va establir un nou referent normatiu al procediment i als documents de l’avaluació (ordre ENS/164/2016, de 14 de juny, per la qual es determinen el procediment i els documents i requisits formals del procés d’avaluació en l’educació primària, DOGC núm. 7128-23.6.2016) que comporta alguns canvis en l’informe d’avaluació que rebreu a partir d’ara. Creiem oportú comentar-vos les novetats més importants que us trobareu per tal de facilitar-vos la comprensió dels informes que rebreu a partir d’aquest curs.
Aquests canvis en el sistema d’avaluació corresponen a l’adequació de la nova organització del currículum (Decret 119/2015, 23 de juny) orientat a una intensificació de l’enfocament competencial dels aprenentatges que des de fa un temps ja s’està aplicant.
Les diferents àrees passen a agrupar-se en àmbits: l’àmbit lingüístic, el matemàtic, el de coneixement del medi, l’artístic, el d’educació física i el d’educació en valors. Cadascun d’aquests sis àmbits té associades unes competències bàsiques pròpies, agrupades en dimensions.
ÀMBITS |
DIMENSIONS |
Àmbit Matemàtic |
|
Àmbit Lingüístic |
|
Àmbit Artístic |
|
Àmbit de l’Educació en Valors |
|
Àmbit dels Coneixement del Medi |
|
Àmbit de l’Educació Física |
|
L’informe també inclou l’avaluació de tres competències de l’alumne/a als finals de cicle inicial, mitja i superior :
-
Competència digital
-
Competència d’aprendre a aprendre
-
Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedor/a.
Tots els àmbits i dimensions estan valorats amb la següent nomenclatura:
-
AE: Assoleix de forma Excel·lent
-
AN: Assoleix de forma Notable
-
AS: assoleix de forma Satisfactòria
-
NA: No assoleix
Ben cordialment
L’equip de mestres