Visita de l’artista Josep Mª Companyó a l’escola

El dia 6 de juny de 2019, l’escultor i pintor baganès, Josep Mª Companyó va venir a l’escola per ser entrevistat pels nens i nenes de 4t. Li vàrem fer moltes preguntes sobre la  seva vida  i les seves obres . Aquest artista va néixer a Puig-Reig a l’any  1928, però quan tenia dos anys, els seus pares van venir a viure a Bagà. Ha destacat en pintura, escultura en ferro i en pedra artificial.

La seva obra artística i artesana és present a tots els racons de Bagà, sobretot l’estàtua de l’almirall Galceran de Pinós  que hi ha a la plaça porxada. Està feta amb punts de soldadura un per un ,en ferro, que es diu soldadura autògena i tota està feta a mà, sense motllos.

També va fer un escut de Bagà molt gran que hi ha a la Pineda, també en una porta del mateix hotel hi ha les garses.Al carrer Reina Elisenda hi ha alguna porta amb escultures seves: un poc senglar i un cavall encabritat. A  la façana de la casa de l’escultor hi ha el rellotge metàl lic, que és  una al legoria sobre el pas del temps en la vida de les persones.I a la plaça Catalunya, damunt d’una font, va fer un isard.

També a Bellaterra   hi ha l’escultura d’un gran cavall anomenat Cavall del Berguedà. Sempre ha signat les seves obres amb el nom de COMCABER.

En pintura ha participat en diverses exposicions, a palau dels Pinós a Bagà. També hi ha teles seves en col leccions privades de Nova York i de Copenhaguen.

L’última setmana de curs vam anar a visitar el seu taller, a casa seva , ens va agradar molt i estem molt agraÏts a aquest senyor de 90 anys   per la seva amabilitat i cordialitat.  Sempre el recordarem.