Anem de sortida al Molí de l’Oli!

Avui els alumnes de 1r de primària, hem fet la primera sortida del curs al Molí de l’Oli a Guardiola de Font-Rubí. Hem pogut veure un molí d’oli antic (ja en desús), i un de nou (adaptat als nous temps), apreciant les diferències entre els dos. Un cop hem vist el procés que fan les olives per tal d’extreure l’oli, hem fet de recol·lectors a les oliveres de la zona, i posteriorment hem fet un taller de maceració de les olives. Cada alumne portarà un pot amb olives per poder dur a terme el procés des de casa i poder-les consumir en uns mesos.

Cada dia a partir d’avui, hauran de buidar l’aigua del pot, i afegir aigua nova, amb una mica de sal. Això s’ha de fer durant set dies. A partir del 7è dia, tancarem el pot, i no es podrà tornar a obrir fins a finals d’abril, moment en el qual es podran consumir les olives.

Ha estat molt interessant i hem gaudit molt!