Creem una cooperativa a l’escola

Els infants de sisè han començat un nou projecte proposat des de la Diputació de Barcelona anomenat Cultura Emprenedora dels Estudiants (CuEmE) i que té com a objectiu desenvolupar l’emprenedoria en infants. La idea principal és portar a terme la creació d’una Cooperativa de la classe veient totes les seves característiques i necessitats, partint sempre del propi procés democràtic i les decisions comunes. Esperem poder crear una empresa que pugui desenvolupar un objecte que ajudi a millorar la societat partint de la realitat i de les necessitats existents.

Per poder portar a terme tot aquest procés, estem seguint les fases indicades pel projecte. Actualment ja hem constituït la cooperativa de cada classe i tots els socis i sòcies han fet una aportació econòmica per poder fer les primeres inversions. D’aquí molt poc temps ja tindrem el logotip de cada cooperativa i el material que vendrem. Ja hem decidit què farem amb els beneficis i els dedicarem a causes benèfiques.

Aquests dies hem conegut una cooperativa del nostre poble, el diari digital Fetasantfeliu i ens han visitat a l’escola per conèixer com es va crear i de quina manera s’organitzen. Gràcies a la Carme, la Mireia i el Jordi vam saber com treballen els redactors i redactores en aquest diari que ens manté informats informades de les novetats de la nostra ciutat i vam saber com es va crear la cooperativa per veure el paral·lelisme amb la nostra cooperativa.