La Geganta Montsant i el seu conte

Fotografia de Jordi Miralles Jonch

Entra i descobreix el conte de la geganta Montsant!

Descarrega’t el Conte regal dels mestres durant el confinament

Conte amb Pictos

Quan treballem units, sumem. Sumem amb  la inspiració, amb les idees, amb la il·lusió, amb l’esforç,  amb la creativitat, amb les potencialitats de cadascú, amb el treball en equip i amb l’estima del que fem. És això el que l’Escola Montsant ha fet durant 50 anys, sumar entre tots per a educar i formar persones.

Extret del conte L’alzina, el roquer i l’aglà de l’Escola Montsant, juny 2018.

La geganta Montsant és un dels personatges principals del conte de la nostra escola: L’alzina, el roquer i l’aglà de l’Escola Montsant, escrit per un pare de l’escola, en Daniel Recasens Salvadó, amb motiu dels 50 anys d’escola.

Inspirada en aquest conte, amb l’equip de CÒDOL EDUCACIÓ encapçalat pel Xavi Nogués, l’Agustina Sobrino i l’Albert Sans, es dissenya i es crea la geganta, que parteix d’un treball que es va fer conjuntament amb tot l’alumnat i mestres de l’escola, durant tot el curs 2017-2018.

La Montsant és una nena que ben bé podria finalitzar l’etapa a l’escola, amb una motxilla plena d’aprenentatges i vivències. És per això que l’alumnat de 6è, és l’encarregat de fer-la ballar.

És una nena lliure i alhora responsable en els seus actes, capaç d’adaptar-se a l’entorn i a la societat, amb arrels a la seva cultura catalana i amb respecte cap a tota persona, amb cura per l’entorn i la natura d’on prové. Es mostra alegre i sincera, amb una actitud curiosa, crítica, investigadora, activa i amb iniciativa; i sempre col·laboradora i participativa.

Si  ens la mirem, podrem observar trets del Montsant en ella mateixa i de detalls del conte. El color terrós del seu cabell ens recorda el terra del Montsant, lligat al darrera amb una branca d’alzina; porta una  diadema on observarem la serra del Montsant. El seu vestit, per sota, és amb colors terrossos i el blanc de la innocència,  i la part davantera és amb tons verdosos que ens recorda els boscos del Montsant barrejat amb la forma del tronc d’una alzina, un altre personatge del conte. A l’interior de la part baixa del vestit podrem veure les petites formigues, element de la natura que ens recorda també la importància de l’esforç i la constància. En els botons del vestit trobarem un altre dels personatges del conte, el roquer, animal amb ales que  ens recorda la importància de volar amb les il·lusions i els nostres somnis per poder-los fer realitat. Al darrera, la Montsant porta una motxilla en forma d’aglà. Aquest aglà és la llavor que s’anirà omplint i creixent amb tots els aprenentatges, somnis i vivències a l’escola. Dins d’aquesta motxilla, hi ha una llibreta on tothom qui vol hi pot escriure el seu nom i/o algun desig.

La geganta Montsant va aparèixer per primer cop el 8 de juny de 2018 a la festa de final de curs de l’Escola Montsant de Reus. Els seus padrins van ser el Xiquet i la Xiqueta de Reus. Es va presentar a la ciutat el 21 de juny, dia en què es va fer la presentació del conte L’alzina, el roquer i l’aglà de l’Escola Montsant, a la Biblioteca Xavier Amorós.

Fotografia extreta de l’arxiu de la Festa Fi de Curs 18