Fundació Escola Montsant

La Fundació Privada ESCOLA MONTSANT es va constituir l’any 1997 amb els recursos econòmics generats pel traspàs i venda, primer, del CEIP Escola Montsant a la xarxa pública de la Generalitat de Catalunya, i després , de la Llar d’Infants Escola Montsant (actualment Escola Bressol Montsant) a xarxa pública de l’Ajuntament de Reus.

Aquests recursos procedien de les aportacions econòmiques que, des de l’origen de l’Escola Montsant l’any 1967, havien anat fent les famílies i els/les mestres a través d’Escola Montsant SA, la qual, en no tenir cap activitat, es va dissoldre; en aquest moment la immensa majoria dels seus socis van cedir de manera altruista els seus drets econòmics a la Fundació Privada ESCOLA MONTSANT.

Segons els seus Estatuts, la Fundació està “subjecta a la legislació de la Generalitat de Catalunya, de caràcter permanent, sense ànim de lucre”, amb una finalitat: “la consecució del fi d’interès general consistent en el foment de l’educació infantil i juvenil, catalana, arrelada al país que fomenti com a valor principal el desenvolupament de la personalitat dels infants i dels joves”.

Les seves activitats preferents són “col·laborar econòmicament en activitats escolars, docents i materials de l’Escola Montsant de Reus”,… “de la Llar d’Infants Montsant de Reus”,… “amb entitats que ofereixin activitats d’aprenentatge, activitats educatives, socials, esportives, culturals, docents, etc., dirigides a la població escolar dels nivells infantil, primari i secundari”… “de Reus i de la seva àrea d’ìnfluència”.