Camp d’aprenentatge al Pau Casals de Coma-ruga!

Els alumnes de 5è. aquest curs escolar han anat  tres dies de colònies a Coma-ruga al Camp d’Aprenentatge Pau  Casals. El tema central d’aquesta activitat pedagògica  ha estat   l’estudi de l’obra de Pau Casals i  un apropament   al  món de la música  i   del violoncel.

El primer dia van visitar la casa nadiua del famós compositor  i  posteriorment   van anar a l’església del Vendrell per veure l’orgue  que de petit va començar a tocar Pau Casals.

A la tarda van visitar la Vil.la Museu Casals que és la casa que el músic es va construir al costat del mar. Allí  van poder veure molts  records personals del músic i seguir tota la seva trajectòria    artística .

L’endemà van fer diversos tallers: en un estudi de gravació van  enregistrar una cançó de Leonard Cohen en un CD,  posteriorment van fer la caràtula per aquest  CD i tot seguit es van endinsar en el món del so.

Potser el més emocionant va ser un petit concert que va  interpretar  un músic amb  violoncel  i sentir tot el  món d’emocions que provoca aquest instrument.

L’últim dia  els infants van estudiar les parts del violoncel, en van muntar i desmuntar un i al final ells van tocar el violoncel  com si fossin artistes professionals. Van  aconseguir   experimentar tot allò que senten els músics quan interpreten partitures musicals amb aquest instrument.

No cal dir que s’ho van passar molt bé i que la convivència entre tots va ser molt profitosa. Ara toca esperar  les properes colònies de 6è.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *