PROGRAMA #AQUIPROUBULLYING

“La diversitat és com la riquesa cromàtica: embelleix el paisatge. Ens pot agradar molt el blau o el verd. O el vermell o el gris perla, però la combinació de tots aquests colors donarà un resultat més enriquidor que el domini d’un de sol.”

Cela; Gual; Màrquez i Utsel

En aquest espai trobareu informació respecte al Programa aquiproubullying (2017/2019) i informació i enllaços interessants.

El nostre projecte d’#aquiproubullying parteix dels objectius generals proposats pel Departament d’Educació en l’apartat 3.1 de la Resolució ENS/881/2017.

1-Sensibilitzar la comunitat escolar de la importància de prevenir i eradicar l’assetjament entre iguals.

2-Formar la comunitat escolar per tal de prevenir, detectar i intervenir davant possibles situacions d’assetjament entre iguals.

3-Apoderar i implicar l’alumnat per detectar i aturar els processos d’assetjament escolar mitjançant accions de servei a la comunitat.

4-Prevenir possibles situacions d’assetjament en el centre educatiu.

5-Detectar, intervenir i aturar les situacions d’assetjament escolar.

A partir d’aquests objectius generals hem elaborat els específics pel nostre centre que defineixen el nostre punt de partida (avaluació inicial), i un cop hem portat a terme aquest projecte, hem valorat  el grau d’assoliment dels objectius proposats (avaluació final)

A continuació presentem els objectius, les estratègies i els indicadors:

Objectius Estratègies Indicadors
Sensibilitzar la comunitat escolar de la importància de prevenir i eradicar l’ assetjament escolar entre iguals. Organitzar activitats de sensibilització (xerrades, tallers, debats, campanyes de difusió, etc.) adreçades al professorat, les famílies i l’alumnat del centre per conscienciar-los sobre la importància de prevenir, detectar i eradicar l’assetjament escolar. Nombre d’activitats de sensibilització realitzades per els alumnes.

Nombre d’activitats de sensibilització realitzades per les famílies.

Nombre d’activitats de sensibilització realitzades pel professorat.

Percentatge de participació de cada un dels sectors de la comunitat escolar en les activitats realitzades

Organitzar activitats formatives sobre l’educació emocional, gestió positiva dels conflictes, detecció i intervenció davant les situacions d’assetjament escolar. Nombre d’activitats formatives realitzades per els alumnes.

Nombre d’activitats formatives realitzades per les famílies.

Nombre d’activitats formatives realitzades pel professorat.

Percentatge de participació de les famílies en les activitats formatives realitzades.

Percentatge de participació dels alumnes en les activitats formatives realitzades.

Percentatge de participació del professorat en les activitats formatives realitzades.

Detectar situacions que dificultin la convivència. Crear els Equips per la convivència per a la observació i la detecció de situacions que puguin trencar la convivència. Nombre d’activitats fetes.
Implicar a l’Equip per la convivència en la gestió positiva de conflictes. Percentatge de situacions on han intervingut.

Prevenir possibles situacions d’assetjament escolar en el centre educatiu. Organitzar activitats a l’aula relacionades amb la gestió positiva de conflictes, educació emocional,… Nombre d’activitats portades a terme.

Grau de satisfacció del professorat.

Transmetre a la resta d’alumnat, a través dels Equips per la convivència, la prevenció i detecció de  possibles assetjaments. Percentatge de nivells  que han estat informats.
Actuació dels Equips per a la convivència per a la prevenció i detecció de casos d’assetjament escolar. Nombre d’actuacions realitzades pel Equips per a la convivència resolts positivament.

Grau de satisfacció dels alumnes.

Detectar, intervenir i aturar les situacions d’ assetjament escolar. Implicar l’alumnat per detectar i aturar els processos d’assetjament escolar mitjançant la pràctica d’activitats didàctiques. Percentatge de casos en què s’ha aconseguit aturar i revertir el procés d’assetjament escolar.
Portar a terme activitats formatives per a les famílies que ajudin a detectar i aturar l’assetjament escolar.
Regular els protocols portats a terme en els centres.

Podeu trobar més informació sobre l’assetjament escolar:

-Maltractament entre iguals a l’escola. Jordi Collell i Carme Escudé

-El bloc de Jose Ramón Ubieto.

-Web del Departament d’Educació. Família i Escola

-Protocol de prevenció, detecció i intervenció davant l’assetjament escolar.