DELEGATS I DELEGADES DEL GRUP-CLASSE

En aquest espai trobareu com contactar amb pares/mares delegats i delegades de classe que van estar escollits en les reunions de pares orientativament per 2 cursos.

EINF P3A  2015delegatsA@elluchabrera.com
EINF P3B  2015delegatsB@elluchabrera.com
EINF P4A 2014delegatsA@elluchabrera.com
EINF P4B 2014delegatsB@elluchabrera.com
EINF P5A 2013delegatsA@elluchabrera.com
EINF P5B 2013delegatsB@elluchabrera.com
EPRI 1A 2012delegatsA@elluchabrera.com
EPRI 1B 2012delegatsB@elluchabrera.com
EPRI 2A 2011delegatsA@elluchabrera.com
EPRI 2B 2011delegatsB@elluchabrera.com
EPRI 3A 2010delegatsA@elluchabrera.com
EPRI 3B 2010delegatsB@elluchabrera.com
EPRI 4A 2009delegatsA@elluchabrera.com
EPRI 4B 2009delegatsB@elluchabrera.com
EPRI 5A 2008delegatsA@elluchabrera.com
EPRI 5B 2008delegatsB@elluchabrera.com
EPRI 6A 2007delegatsA@elluchabrera.com
EPRI 6B 2007delegatsB@elluchabrera.com

Els delegats/des de curs són pares i mares que representen a la resta dels pares amb els que comparteixen curs.Els pares i mares delegats/des s’ofereixen voluntàriament per desenvolupar aquesta tasca i són escollits per la resta de pares i mares durant la reunió d’inici de curs.El paper dels pares i mares delegats és clau, ja que facilita la comunicació entre les famílies del grup al que pertanyen amb el centre i l’AMPA.Les funcions clau de la seva tasca són:

• REPRESENTAR les famílies de l’alumnat de la classe.
  • IMPLICAR les famílies en el procés educatiu dels seus fills/es.
  • COORDINAR-SE amb la persona responsable de la tutoria per tal d’afavorir el procés educatiu.

CARACTERÍSTIQUES D’UN DELEGAT/DA  DE PARES I MARES DE L’ALUMNATUn delegat/da de classe ha de tenir un sèrie d’habilitats que li permetin desenvolupar les seves tasques d’una manera proactiva. Ha de ser:

• Comunicatiu: ha de ser una persona fàcil i accessible al tracte dels altres.
  • Conciliador: amb tendència a generar punts de trobada davant punts de vista diferents.
  • Actitud positiva: amb predisposició a fer. La queixa no soluciona els problemes, la solució és fruit de propostes d’acció.

La figura del delegat/da no ha de ser:

• Suplantadora de la funció dle tutor/a davant els problemes de classe: la referència dins el grup és el tutor/a. El delegat/da té com a principal funció la de col.laborar-hi.
  • Portadora només de les queixes que tenen el s pares o mares sobre assumptes de classe: la figura del delegat/da no neix amb la idea de ser reivindicativa, per tant es tracta d’”estar amb i no en contra”. No hem d’oblidar que, quan la família i escola treballen conjuntament, hi guanya d’educació dels nostres fills/es.
  • Defensora dels interessos dels seus propis fills i filles.

FUNCIONS DELS DELEGATS/DES DE CURS Respecte a la seva relació amb pares i mares de la seva classe:

• Recull propostes
  • Identifica problemes
  • Rep, contrasta i valora queixes
  • Trasllada les propostes, problemes i queixes a qui correspongui
  • Manté informat al seu col.lectiu
  • Organitza o ajuda a organitzar activitats de classe, curs i/o cicle
  • Motiva als pares i mares del seu curs amb la finalitat de millorar la participació a l’escola
  • Potencia que pares i mares s’apropin a l’escola amb una actitud positiva i dialogant.

Respecte a la seva relació amb el tutor/a de classe:

• Manté contacte directe amb el mestre/a tutor/a de la seva classe per tal de rebre i organitzar la informació
  • Transmet les inquietuds i interessos del s pares i mares del seu grup.
  • labora en les activitats de caràcter extraordinari proposades pel mestre/a

Respecte a la seva relació amb l’AMPA:

• Transmet el sentir dels pares de la classe a l’AMPA i viceversa.
  • Fomenta la participació activa dels pares en les activitats d’AMPA.

Respecte a la seva relació amb altres delegats de classe:

• És oportú que es coneguin entre ells i puguin contactar entre ells.

Als delegats/des no els hi correspon:

• Intervenir en temes individuals d’un alumne i/o els seus pares amb el tutor.
    • Intervenir en qüestions que clarament són competències de l’Equip Docent.
    • Plantejar una queixa o un problema sense que la informació estigui ben contrastada.
    • Gestionar la solució d’un problema detectat. Els problemes han de ser presentats al tutor i/o a qui correspongui, i es decidiran conjuntament les actuacions a realitzar.