En aquest espai trobareu com contactar amb pares/mares delegats i delegades de classe que van estar escollits en les reunions de pares orientativament per 2 cursos.
EINF P3A | 2015delegatsA@elluchabrera.com |
EINF P3B | 2015delegatsB@elluchabrera.com |
EINF P4A | 2014delegatsA@elluchabrera.com |
EINF P4B | 2014delegatsB@elluchabrera.com |
EINF P5A | 2013delegatsA@elluchabrera.com |
EINF P5B | 2013delegatsB@elluchabrera.com |
EPRI 1A | 2012delegatsA@elluchabrera.com |
EPRI 1B | 2012delegatsB@elluchabrera.com |
EPRI 2A | 2011delegatsA@elluchabrera.com |
EPRI 2B | 2011delegatsB@elluchabrera.com |
EPRI 3A | 2010delegatsA@elluchabrera.com |
EPRI 3B | 2010delegatsB@elluchabrera.com |
EPRI 4A | 2009delegatsA@elluchabrera.com |
EPRI 4B | 2009delegatsB@elluchabrera.com |
EPRI 5A | 2008delegatsA@elluchabrera.com |
EPRI 5B | 2008delegatsB@elluchabrera.com |
EPRI 6A | 2007delegatsA@elluchabrera.com |
EPRI 6B | 2007delegatsB@elluchabrera.com |
Els delegats/des de curs són pares i mares que representen a la resta dels pares amb els que comparteixen curs.Els pares i mares delegats/des s’ofereixen voluntàriament per desenvolupar aquesta tasca i són escollits per la resta de pares i mares durant la reunió d’inici de curs.El paper dels pares i mares delegats és clau, ja que facilita la comunicació entre les famílies del grup al que pertanyen amb el centre i l’AMPA.Les funcions clau de la seva tasca són:
- REPRESENTAR les famílies de l’alumnat de la classe.
- IMPLICAR les famílies en el procés educatiu dels seus fills/es.
- COORDINAR-SE amb la persona responsable de la tutoria per tal d’afavorir el procés educatiu.
CARACTERÍSTIQUES D’UN DELEGAT/DA DE PARES I MARES DE L’ALUMNATUn delegat/da de classe ha de tenir un sèrie d’habilitats que li permetin desenvolupar les seves tasques d’una manera proactiva. Ha de ser:
- Comunicatiu: ha de ser una persona fàcil i accessible al tracte dels altres.
- Conciliador: amb tendència a generar punts de trobada davant punts de vista diferents.
- Actitud positiva: amb predisposició a fer. La queixa no soluciona els problemes, la solució és fruit de propostes d’acció.
La figura del delegat/da no ha de ser:
- Suplantadora de la funció dle tutor/a davant els problemes de classe: la referència dins el grup és el tutor/a. El delegat/da té com a principal funció la de col.laborar-hi.
- Portadora només de les queixes que tenen el s pares o mares sobre assumptes de classe: la figura del delegat/da no neix amb la idea de ser reivindicativa, per tant es tracta d’”estar amb i no en contra”. No hem d’oblidar que, quan la família i escola treballen conjuntament, hi guanya d’educació dels nostres fills/es.
- Defensora dels interessos dels seus propis fills i filles.
FUNCIONS DELS DELEGATS/DES DE CURS Respecte a la seva relació amb pares i mares de la seva classe:
- Recull propostes
- Identifica problemes
- Rep, contrasta i valora queixes
- Trasllada les propostes, problemes i queixes a qui correspongui
- Manté informat al seu col.lectiu
- Organitza o ajuda a organitzar activitats de classe, curs i/o cicle
- Motiva als pares i mares del seu curs amb la finalitat de millorar la participació a l’escola
- Potencia que pares i mares s’apropin a l’escola amb una actitud positiva i dialogant.
Respecte a la seva relació amb el tutor/a de classe:
- Manté contacte directe amb el mestre/a tutor/a de la seva classe per tal de rebre i organitzar la informació
- Transmet les inquietuds i interessos del s pares i mares del seu grup.
- labora en les activitats de caràcter extraordinari proposades pel mestre/a
Respecte a la seva relació amb l’AMPA:
- Transmet el sentir dels pares de la classe a l’AMPA i viceversa.
- Fomenta la participació activa dels pares en les activitats d’AMPA.
Respecte a la seva relació amb altres delegats de classe:
- És oportú que es coneguin entre ells i puguin contactar entre ells.
Als delegats/des no els hi correspon:
-
- Intervenir en temes individuals d’un alumne i/o els seus pares amb el tutor.
- Intervenir en qüestions que clarament són competències de l’Equip Docent.
- Plantejar una queixa o un problema sense que la informació estigui ben contrastada.
- Gestionar la solució d’un problema detectat. Els problemes han de ser presentats al tutor i/o a qui correspongui, i es decidiran conjuntament les actuacions a realitzar.