Celebració del DIA DE LA TERRA

El Dia de la Terra és un dia festiu celebrat a més de 192 països cada any, el dia 22 d’abril. Aquesta celebració va ser iniciada als EUA l’any 1970 i s’ha convertit en un esdeveniment informatiu, educatiu i de sensibilització sobre el problemes del medi ambient.

Dilluns a la tarda, els infants de primària van fer una manifestació per expressar allò que hem estat treballant al llarg del curs des de l’Assemblea de delegades i delegats, des de la tutoria i des de música amb la preparació del concert d’Hivern. Han pres consciència de les problemàtiques ambientals, com ara la contaminació de l’aire, l’aigua i el terra; la destrucció dels ecosistemes, els centenars de milers de plantes i animals en perill d’extinció; i l’esgotament dels recursos no renovables.

En tornar a l’escola, vam escoltar poemes sobre la Terra, a càrrec d’alguns representants de 3r (els encarregats de l’hort de l’escola) i també un text sensibilitzador per part dels de 5è (els delegats de la Comissió climàtica de l’escola, que s’encarreguen d’impulsar les campanyes d’Escoles més sostenibles).

Al llarg de la setmana els de 3r plantaran l’arbust al pati de sorra, un arbust de secà que podrà adequar-se a la situació climàtica actual.

I a l’espai migdia, tots plegats jugaran al JOC del Dia de la Terra, elaborat per l’ocasió, amb les instruccions creades pels alumnes de 5è: JOC DEL DIA DE LA TERRA_instruccions.docx