EXCURSIÓ A VILAFRANCA CS

Llibres i esports adaptats.
Uns dies abans de la sortida vam començar pensant quins llibres compraríem per la biblioteca d’aula i vam fer recerca per saber si els trobaríem a les llibreries de Vilafranca i per quin preu. El dia 6 divendres vam anar caminant a Vilafranca, a l’Abacus hi vam comprar diferents llibres. La sorpresa va ser que mentre remenàvem llibres ens vam trobar a una escriptora, l’Alba Castellví, que ens va explicar el llibre que acabava d’escriure (L’armari dels tresors) i ens vam fer una foto amb ella. A la foto també apareix una il·lustradora que també vam trobar, la Mercè Galí. Va ser molt xulo ja que li vam comprar un exemplar i ens va firmar el seu llibre. Després vam anar a l’Odissea i vam comprar més llibres per l’escola. En acabar, vam anar al Pavelló Firal (Firaví) a fer una activitat d’esports adaptats. El primer va ser ‘futbol’ amb una pilota amb un cascavell a dins, perquè els cecs puguin escoltar la pilota i on nosaltres anàvem amb els ulls tapats. L’altre joc va ser per als que tenen discapacitat mental, la petanca. Vam fer 2 equips i l’objectiu era aconseguir tirar la pilota el més a prop de la blanca. L’última activitat va ser el vòlei asseguts, en la qual ens posàvem al lloc dels paralítics de cintura cap avall. Ens ho vam passar molt bé, vam aprendre a ser més conscients de que l’esport ajuda a qui té problemes a fi de fer-los recuperar el seu contacte amb allò que els envolta i, d’aquesta manera, aconseguir el seu reconeixement com a ciutadans iguals i respectats.