Els dibuixos de la Cristina Losantos

Per celebrar Sant Jordi 2023 hem tingut la visita de la Cristina Losantos.

La xerrada

Avui ha vingut la Cristina Losantos a fer una xerrada a l’escola. Ens ha explicat com es fa un llibre i també ha explicat com ella fa els dibuixos. Ens ha comentat com va sorgir el seu estil de dibuix i també ens ha fet uns dibuixos (en una part de l’activitat ens ha fet dos dibuixos en la mateixa situació, però des d’una altra perspectiva i ens ha fet triar el més divertit).

També ha explicat que fa els dibuixos en tres parts: L’esbós, el passa a tinta i després o ho pinta amb aquarel·les o ho passa a l’ordinador per a pintar. Li agrada molt fer servir tinta xina, perquè així quan pinta amb aquarel·les no s’escorre la tinta. Al final li hem fet unes preguntes i per acabar ens ha fet una dedicatòria en llibres que ha il·lustrat ella. Ha estat molt interessant i divertit, una experiència privilegiada.

L’exposició

L’alumnat de 5é i 6é hem estat investigant sobre la Cristina Losantos, buscant informació, i també hem estat recreant els seus dibuixos per fer una exposició sobre ella.

A l’entrada de l’escola hem muntat l’exposició amb llibres, contes, revistes, tots il·lustrats per ella i molts dibuixos seus, amb fulls d’informació.

I tot ho estàvem fent per saber qui és i perquè quan ens vingués a visitar el dia 24/4/2023 pogués veure els seus treballs. Ha estat molt divertit preparar l’exposició i poder conèixer-la !!!

Coses de la seva vida

La Cristina Losantos va néixer a Barcelona, a l’any 1960. A ella li venia l’afició d’il·lustrar perquè li agradava molt dibuixar i tenia una pissarra gegant a casa seva. Ella tenia 7 germans i dos d’ells dibuixaven molt bé. Després va estudiar a la Universitat de Belles Arts, a Barcelona. Ella treballava a una escola de Barcelona on feia plàstica. Més tard la van agafar d’il·lustradora i va començar a fer dibuixos per llibres.