ÈXIT AL MERCAT CuEmE

Aquest divendres 19 de maig va esdevenir el Mercat de Cooperatives Escolars (CuEmE) a la rambla de Sant Francesc de Vilafranca. Era el dia més esperat des de feia mesos; on posaven sobre la taula totes les cartes.

L’alumnat de 5è del Cristòfor Mestre junt amb altres grups d’escoles vilafranquines (Baltà Elias, Estalella, Pau Boada, Vedruna, Sant Josep i Montagut) van ocupat practicament tota la llargada de la rambla amb carpes on van muntar les seves respectives parades amb els productes, expositors, cartells i plafons informatius creats per a ells mateixos. Un cop tot ben muntat, va ser el moment de la venta dels productes que ha elaborat al llarg del curs.

Moltes famílies es van reunir a la rambla per participar d’aquest moment tan esperat per l’alumnat. Emoció, nervis i diversió i aprenentatge dels processos de compra-venta, canvis de moneda i registre i recompte de productes i diners. Al final del marcat totes les cooperatives havien venut tots els productes que havien elaborat. Aquests moments es van viure amb un esclat d’eufòria per part de les tres cooperatives de l’escola.

AQUÍ US DEIXEM ALGUNES FOTOS
DEL MERCAT DE COOPERATIVES.

També podeu veure la noticia publicada a PTV (encara no s’ha publicat al web de Penedès Televisió)

Aquest projecte, recordem, consisteix en la creació des de zero d’una cooperativa; nom, logotip, estatuts, gestió democràtica, òrgan rector, capital inicial, productes o serveis, venta i, tancament de la cooperativa. Un cop finalitzat el procés de venta caldrà fer números, retornar el capital inicial, valorar beneficis nets i fer entrega dels beneficis a una associació o ONG acordada abans de dissoldre (tancar) definitivament la cooperativa escolar.

Els cooperativistes va acordar en les seves assemblees destinar part dels beneficis a:

MÉS FOTOS DE LES COOPERATIVES D’AQUEST CURS 22-23

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *