Tancament de la marató energètica

Dilluns passat els delegats i delegades de 4t, 5è i 6è van anar a l’ajuntament a presentar el treball que hem fet des de l’escola per a la Marató d’estalvi energètic que hem fet durant el mes de març.

A l’acte hi van assistir la tinent d’alcalde, el regidor de medi ambient i una representant de serveis socials, a banda de nens i nenes de les escoles Joan Maragall, la Floresta i l’Olivera que també van participar de la marató d’estalvi.

Ens van explicar que amb els diners estalviats l’any passat es va ajudar a 12 famílies de Sant Cugat a fer front a les despeses de calefacció. I que el segon any el que s’ha fet ha estat ajudar a fer repacions d’aixetes  que perdien, tancaments, etc a un total de 10 famílies més.

L’estalvi que hem generat com a municipi ha estat:

15,94€ d’electricitat

7,7% d’aigua

3,06€ de gas.

Heu de pensar que hem passat un mes de febrer força fred, i tot i així hem aconseguit estalviar!

Durant la nostra exposició vam explicar com ho hem fet per comptar l’aigua que gastem en un dia a l’escola o identificar tots els aparells que gasten electricitat així com també algunes de les mesures que hem portat a les reunions de delegats i que hem acabat acordant com a escola: encarregats de llum i calefacció, portar ampolles i beure de gerres enlloc de veure de l’aixeta directament, tancar finestres i obrir portes per ventilar, entre d’altres.

Participar-hi ens ha servit per fer una primera diagnosi i saber què i com consumim energia a l’escola. Valorarem tornar-hi a participar a les properes edicions!.