Us presentem a la Caterina, la nova bibliotecària!

Ens alegra molt fer-vos saber que ja tenim nova bibliotecària a l’IE Catalunya! Voleu saber més coses de la Caterina? Llegiu l’entrevista que li vam fer. A més a més de descobrir moltes coses interessants sobre el funcionament de la biblioteca, també podreu trobar recomanacions literàries per a totes les edats.

Què és el que més t’agrada de la teva feina?

Entre les meves passions sempre s’han trobat la feina de bibliotecària, la creativitat i l’ensenyament (des de jove he donat classes d’idiomes i de repàs i en les estones lliures faig d’il·lustradora). A la biblioteca escolar sóc bibliotecària, una mica mestra i alhora puc dibuixar i ser creativa amb els tallers que preparem per als alumnes. En aquesta biblioteca en concret he trobat la manera de combinar tot allò que m’agrada. És fantàstic.

Com s’està organitzant la biblioteca i el préstec de llibres en temps COVID-19? Quines activitats proposareu?

La nostra filosofia és seguir treballant pel foment i el gust de la lectura entre els alumnes. Per tant, ara que no es pot gaudir de l’espai físic de la biblioteca, acostem el servei a les aules lliurant llibres als mestres que ho requereixen, fent tallers amb els alumnes i amb campanyes puntuals de préstec que puguin arribar a les famílies.

Què diries als nens i nenes de l’IE Catalunya per animar-los a gaudir de la lectura?

Els llibres acompanyen al llarg de la vida. Quan tens dubtes, quan et sens sol, quan vols passar una bona estona… Els amics i la família això també ens ho donen, també el cinema, però oi que no triaríem només veure pel·lícules i deixar de veure els amics per sempre? Una cosa no treu l’altra, i això és el que fan els llibres, amplien les coses bones de la vida. Amics, família, cinema, internet, llibres… tot suma i tot ens fa créixer. Amb els llibres també s’hi juga, s’hi riu i es comparteixen coses precioses.

Què diries a les famílies per tal que s’animin a fer ús del servei de préstec?

Anirem fent més campanyes de préstec com la que es va fer al Nadal, així que només han d’estar atentes a rebre la informació de la propera campanya quan correspongui. I mentre aquestes no arriben, poden anar a qualsevol de les biblioteques públiques de Sant Cugat (una d’elles a Mira-Sol), que també ofereixen un gran servei i molt bons llibres. Biblioteca escolar i biblioteca pública sempre van de la mà.

Recordes amb especial estima algun conte de la teva infantesa?  Per què?

Els llibres de Roald Dahl i Quentin Blake em tornaven boja. ‘Les bruixes’ i ‘Matilda’ em van impactar moltíssim. I també gaudia molt amb la sèrie ‘El petit vampir’ d’El Vaixell de Vapor. Tots aquests segueixen editant-se a dia d’avui, bona senyal. Eren aventures plenes de fantasia… ara m’entren ganes de tornar-los a llegir.

Ens podries recomanar alguns contes, llibres o àlbums il·lustrats per les diferents edats? Per què? temàtica?

Infantil: Coneixeu l’Hervé Tullet? ‘Un llibre’ i qualsevol dels altres que ha editat són fantàstics per aproximar-se al món plàstic, i aquest del que us parlo en concret fa jugar directament amb el llibre. És molt, molt especial.

Inicial: ‘Boom’ de Ximo Abadia parla de l’absurd de les guerres i dels actes violents d’una manera delicada i enginyosa. És una petita joia que vaig descobrir fa poquet i trobo molt recomanable.

Mitjà: els còmics de ‘Narval i Medu’ de Ben Clanton. Són una gran manera d’animar els nens a llegir encara que d’entrada potser no els vingui molt de gust. Són uns llibres molt simpàtics que a més afegeixen dades d’interès sobre el món marí. Molt divertits.

Superior: Qualsevol de Roald Dahl o de la saga de Harry Potter és un imprescindible si tenen ganes de gaudir amb aventures extraordinàries.

ESO: Us recomano un dels meus autors preferits de juvenil, en Jordi Sierra i Fabra. ‘La música del vent’ és un molt bon llibre, per exemple.

I recordeu: “llegir és somniar amb els ulls oberts!”