NOFC / PLA DE COVIVÈNCIA

9- DISPOSITIUS DIGITALS

El centre aposta per la innovació tecnològica al servei de l’ensenyament.

La tecnologia ha de ser una eina que permet millorar l’aprenentatge dels

i les alumnes.

El projecte digital està inclòs i concretat dins de l’Estratègia Digital de Centre (EDC).

EDC ESCOLA BENVIURE

Correu coorporatiu

L’escola posa a disposició de  l’alumnat des de 1r fins a sisè  un compte de correu Google Workspace @escolabenviure.cat amb

les eines Google que l’escola considera necessàries. Les famílies estan informades de les condicions amb una carta i signen una autorització

( inclosa en els drets d’imatge)REGLAMENT ESCOLA BENVIURE (2).docx. Els comptes d’escola estan protegits per l’administrador (la  coordinadora digital).

Aquests comptes són particulars i intransferibles. L’usuari i la contrasenya ve donada i no es pot canviar. Les famílies en són sabedores i

han de vetllar per què en facin un bon ús fora de l’escola. En cas de fer un mal ús, es congelarà el compte de l’infractor/a durant una setmana.

Si és recurrent se li pot desactivar.Un cop finalitzada l’escolaritat, els comptes seran eliminats. L’alumnat pot transferir els seus documents i

arxius a un altre compte de Google particular.

Ús dels dispositius digitals i de perifèrics de l’escola.

Al començament de curs els i les alumnes signen amb el vist-i-plau de les seves famílies,  una carta de compromís per responsabilitzar-se

dels dispositius digitals de l’escola.

carta compromís dispositius digitals.docx

• Els dispositius estan pensats per al treball escolar. Per tant, no es podran utilitzar per a difondre material o missatges discriminatoris o difamatoris ni compartir imatges ofensives o participar el qualsevol activitat il·lícita.
  • Durant l’horari escolar els dispositius són d’ús exclusivament acadèmic i, per tant, no es pot escoltar música, veure o fer fotografies, entrar en portals no educatius, xatejar, fer descàrregues o utilitzar xarxes socials, etc …sense permís dels docents.
  • La càmera ha de ser utilitzada únicament quan algun projecte ho requereixi o algun/a docent ho hagi autoritzat.
  • L’ús dels mòbils i els rellotges intel·ligents amb càmera no està permès. En cap cas l’escola es farà responsable de desaparició, pèrdua o danys que es poguessin produir. Si qualsevol alumne/a fa un ús dins de l’escola, se li requisarà i serà la família o el tutor legal qui hagi de recollir-lo.
  • En cas de desperfecte per un mal ús (pantalla trencada, teclat trencat, desperfectes a l’estructura, pèrdua de carregador), la família de l’alumne se’n farà càrrec, o bé pagarà l’import de la reparació. Això és aplicable a qualsevol dispositiu que pertany al centre  (tauletes, ordinadors, impressores, teclats, ratolins, auriculars, micròfons, panells digitals…).

Els ordinadors del Pla digital de dotació del Departament per a l’alumnat de 5è i 6è, són propietat de l’escola. Cada alumne/a disposa d’un portàtil per treballar a l’escola. Qualsevol alumne/a se’l pot endur en circumstàncies especials (malaltia, confinament ..)

A principi de curs, les famílies han de signar una autorització, per aquest préstec i les responsabilitats que comporta.

Contracte famílies ordinadors (1)

En cas de robatori cal presentar denúncia i el Departament es fa càrrec de substituir-lo. El carregador no té cap mena de garantia i s’ha de reemborsar.

En cas de desperfecte per un mal ús (pantalla trencada, teclat trencat,  desperfectes a l’estructura, pèrdua de carregador), la família de l’alumne se’n farà càrrec, o bé pagarà l’import de la reparació. Això és aplicable a qualsevol dispositiu que pertany al centre (tauletes, ordinadors, impressores, teclats, ratolins, auriculars, micròfons, panells digitals…).

Els danys a tercers se sancionaran.

ÚS INDEGUT DELS DISPOSITIUS:

Segons la Ley Orgánica 15/1999, del 13 de desembre, sobre la protecció de dades de caràcter personal, i la Ley Orgánica 1/1982, del 5 de maig, sobre protecció civil del dret a l’honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge, queda prohibit gravar imatges o àudios dins el centre.

• La utilització d’imatges del professorat i dels companys/es sense la corresponent autorització és un delicte tipificat i penat per la llei.
  • El centre es reserva qualsevol acció civil o penal contra l’alumne/a i/o la seva família, en el cas que el no compliment d’aquestes normes i protocols d’ús de dispositius a l’aula i al centre pugui causar algun perjudici a qualsevol membre de la comunitat educativa o a la mateixa escola.
  • Es consideraran intromissions il·legítimes la captació, reproducció o publicació mitjançant fotografies o filmacions, o qualsevol altre mitjà, de la imatge d’una persona en llocs o moments de la seva vida privada o fora d’ells. El respecte a les persones i a la normativa exigeixen no fer cap tipus de gravació (ni visual ni sonora) ni difondre-la sense la seva autorització. Per aquest motiu, la càmera de fotos i la gravadora de so només s’utilitzaran quan el professorat ho demani i en cap cas per fer gravacions personals.
  • Queda prohibit suplantar la identitat, hackejar el dispositiu (propi o de companys) i accés no autoritzat al dispositiu d’un company.
  • Tots aquests supòsits seran considerats faltes molt greus.

PLA DE CONVIVÈNCIA

PROJECTE-DE-CONVIVENCIA.rtf