COMUNITAT MITJANS 1r+2n: VISITA AL MERCAT

La setmana passada els nens i nenes de 1r i 2n vam anar al mercat. Vam anar caminant des de l’escola fins al mercat. Al mercat vam veure diferents aliments saludables i els vam anar buscant per les parades per després fer una recepta. Vam veure molts productes de temporada com per exemple la carxofa. També vam aprendre moltes coses dels aliments i ens van regalar unes pomes i unes carxofes per menjar a casa nostra. Ens ho vam passar molt bé i vam aprendre molt.

PERIODISTA: MAHER MESBAH EL HALIMI

NOTA AL PEU:

A finals del mes novembre, els departaments de Salut Comunitària i de Promoció de l’Empresa i el Comerç amb les Nutricionistes de l’ICS van establir el programa per a desenvolupar l’activitat “l’Escola al Mercat”.

“L’escola al mercat” té per objectiu fomentar els hàbits saludables relacionats amb l’alimentació i la sostenibilitat de l’entorn, conèixer els grups d’aliments i les seves propietats nutricionals, mostrar la relació entre aliments de temporada i proximitat dels mercats del municipi i la seva implicació amb la sostenibilitat de l’entorn, així com fomentar la cuina saludable i de temporada.

L’activitat s’inicia al mercat amb la xerrada de les nutricionistes de l’equip Diet-Nut i posteriorment, a base del joc, l’alumnat continua amb l’activitat a la sala de vendes del mercat on han de buscar i identificar els ingredients per fer la recepta nutricional. Per fer la cloenda de l’activitat es fa lliurament de material promocional dels mercats per a tot l’alumnat.