Projectes internacionals d’escola

Erasmus + és el programa de la UE per donar suport a l’educació, la formació, la joventut i l’esport a Europa (vigent fins al 2020). Ofereix oportunitats d’intercanvis de mobilitat internacional per a estudiants i professors, entre institucions i també formació, adquisició d’experiència i voluntariat per a persones i organitzacions d’Europa. Contribueix a l’estratègia “Europa 2020” per al creixement de l’ocupació, la justícia social i la inclusió i dóna suport als objectius del marc estratègic de cooperació europea en el camp de l’educació i la formació (ET 2020).
Quant al programa Erasmus + per al període 2021-2027: S’ha reforçat i ampliat de forma substancial, amb la previsió de duplicar el seu butlletí a 30 mil milions d’euros, triplicar el nombre de beneficiaris i promoure, entre d’altres, activitats que fomentin el coneixement i la consciència de la UE, oportunitats en camps de coneixement de futur, canvi climàtic, robòtica, energies renovables, etc.

PROJECTES INTERNACIONALS ERASMUS ESCOLA BARRUFET I ACREDITACIÓ ERASMUS KA120 (PERÍODE 2021-2027)

VISITEU EL LLOC WEB DE LA NOSTRA ACREDITACIÓ ERASMUS – ERASMUS KA120 –

L’escola Barrufet ha participat en diferents iniciatives internacionals, com Euronet 50/50, eTwinning i Erasmus+.
L’escola ha estat novament reconeguda com a centre eTwinning (2021-2022). Destaquem la seva participació en la comunitat eTwinning des de l’any 2012, havent participat en dinou projectes, alguns curts i altres més ambiciosos havent obtingut els docents de l’escola en vuit dels seus projectes 25 Segells de Qualitat Nacionals , 25 Segells de Qualitat Europeus en set projectes i un Premi Nacional.
Ha participat en tres projectes Erasmus extensament explicats a la seva página web pròpia dels projectes.
2016-2017 Erasmus+ KA1 “It fits” Multiple intelligences at school Web-site KA1 It fits.
2017-2019 Erasmus+ KA2 “Let’s cross the boundaries of Primary education together” (reconegut com a bona pràctica a la plataforma de resultats Erasmus i amb els distintiu “European Language Label” i guanyador dels “European Innovative Teaching Awards”) Web-site KA2.
2019-2020 Erasmus+ KA1 “I’m in! Inclusion in action” Web-site KA1 I’m in.

El curs 2021-2022 hem obtingut l’acreditació Erasmus KA120 (2021-2027) que ens permetrà gaudir de finançament Erasmus per poder portar a terme el nostre Pla de mobilitats internacional durant un període de set anys. Les activitats que realitzarem durant l’acreditació es recolliràn a un grup eTwinning “Synergies” i a un google sites (pàgina web escolar).

2021-2027 Erasmus KA120 “Synergies” (2021-2027) inclou KA121 (2022-2024), KA121 (2024-2026)… Web-site KA120

La nostra acreditació s’articularà durant tot el període (que acabarà el curs 2027-2028 -inclós-) mitjançant sol·licituds KA121, que són projectes específics per institucions acreditades on l’escola fa la previsió de les mobilitats que realitzarà durant un període de 18 mesos (ampliable a 24) i obtindrà el seu finançament. Durant el curs 2022-2023 s’està realitzant el primer KA121 del Barrufet (ampliat fins maig 2024). Aquest Erasmus KA121 donarà resposta a la primera fase del nostre Pla Erasmus que inclou formació (curs estructurat) i visites d’observació (“jobshadowing”), ampliació de la xarxa de contactes internacional (acollint visites internacionals) i formacions al centre a càrreg d’experts internacionals. Al mes de febrer 2024 hem sol·licitat el nostre segon KA121 que ens permetrà iniciar la segona fase del nostre Pla Erasmus, que inclourà visites de grups d’alumnes, visites d’observació de professorat, formació, experiències curtes de docència a altres països i visites d’experts a la nostra escola.

Tota la comunitat educativa segueix il·lusionada aquest camí vers a la internacionalització educativa del Barrufet. Seguim!