CI: Visita al MUSEU DE CIÈNCIES NATURALS DE BARCELONA

El divendres 5 de maig vam anar a veure el Museu de Ciències Naturals. Està a Barcelona. Vam anar amb autocar. Vam veure molt animals i minerals i també alguns vídeos. Amb unes monitores vam fer una activitat i ens vam separar en grups. Era molt divertit. Després vam anar amb els mestres a veure el museu per dins. Per dinar vam anar a un parc amb tobogans i ens ho vam passar molt bé!

PERIODISTES: Asma El Moussaoui Bobouh (1r) i Aarón Romero García (2n)

NOTA AL PEU:

L’exposició del Museu Blau ens presenta una visió de conjunt de la natura que integra totes les disciplines de les ciències naturals. El taller al qual hem participat “FEM TEMPS? ELS RELLOTGES DE LA NATURA” pretén ajudar a reflexionar sobre la percepció pròpia del pas del temps. A través d’un conte on hi apareixen diversos personatges es desperten inquietuds que fan explorar les idees i experiències prèvies de l’alumnat. Les dinàmiques es basen en la descoberta del ritme d’activitat dels animals a través d’alguns exemplars de l’Exposició Planeta Vida. A l’aula del museu  es pretén apropar als infants als cicles vitals dels éssers vius fent-los preguntes i observant els canvis morfològics que pateixen els animals durant el seu creixement. Posteriorment, s’ha representat una petita obra teatral, explicant tot allò descobert durant l’activitat. Alguns dels objectius del taller han estat reconèixer en el medi natural els canvis i les continuïtats relacionats amb el pas del temps, comprendre algunes relacions de successió i simultaneïtat, de cronologia i de durada a més de reconèixer els canvis al llarg del cicle vital dels éssers vius explorant les relacions entre aquests  i els canvis ambientals que marquen els seus ritmes diaris i anuals. Hem treballat molt continguts com per exemple nocions bàsiques de temps: abans / després, passat / present / futur, durada i unitats de mesura bàsiques del temps: dia, setmana, mes i any. També i relacionats amb el nostre projecte d’escola, eines de mesura del temps: rellotge i calendari.