TALLER DE RESPECTE !!

Avui dijous 16 de novembre de 2023, han vingut a fer un taller del respecte els Mossos d’Esquadra a 5é.
El taller ha durat tot el matí. Han portat un llibre, el codi penal, que és on els jutges o advocats consulten si hi ha algun dubte o s’ha de comprovar algo. Ens hem fixat també que a la
nostra classe hi ha mes diferencies que similituts entre nosaltres. La Mònica i la Mariona, les policies, ens
han mostrat exemples de nens i nenes que tenen problemes de salut però han aconseguit premis, com per exemple
l’Adrian, que tenia hidrocefàlia,…Malgrat això va guanyar la voz kids. L’exemple ens va fer veure la sort que tenim
de salut.Tambe ens ha donat la informació de tots els tipus d’agresions: violència masclista, violències LGTBIQ fòbiques (gays i lesbianes), conductes i discriminació, violencies sexuals, assatjaments, ciberassatjaments, maltractament a la infància i
maltractament a la adolescencia, que no només reben, també fan, doncs si peguen o fan alguna agressió els
hi pot caure anar a la preso de 2 a 6 anys. Perque no us oblideu, recordeu que si veieu un cas de bullyng i
us quedeu callats es com si estiguessis de part de l’agressor.
Heu vist Wonder ? Doncs ho recomanem, és una pel.lícula preciosa que fa reflexionar moltes coses sobre la vida i el bullying.

També ens van explicar que hi ha un servei que es diu; USAV

La USAV escolta i ajuda totes les persones que estigui vivint o hagi viscut com a alumnes, tant dins com fora de l’escola alguna situació de violència o assatjament. Si us  hi trobeu podeu trucar al telèfon 900 923 098 o el correu electrònic usav.educacio@gencat.cat i allà un equip de professionals us ajudaran.

https://usav.educacio.gencat.cat/
ANNA I JORDI REPORTERS DE LA SETMANA

1 comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>