Dia Escolar de la No-violència i la Pau

Discurs pel dia mundial de la Pau

Ja fa masses segles que vivim en un món ple de guerres, de fam i d’injustícies. Ja és hora de canviar-ho, d’implantar la pau. Pau és aconseguir que es compleixin els drets humans. Exigint-los, perquè siguin comuns en tots. Cal que trenquem la utopia de la pau. Comencem per no donar la culpa als demés i solucionar els nostres conflictes. Recordem dia a dia que parlant la gent s’entén, només així podrem construir un futur pacífic on passar la resta de les nostres vides.

Esperem que un dia, plegats puguem fondre’ns enmig d’un relaxant sospir de pau, llavors, només llavors podrem somriure en un món feliç, lliure i respectuós.

Des d’aquesta escola, en un dia tant important i reivindicatiu, volem que quedi clar que la pau és el mirall en el que volem veure’ns reflectits.

Tal i com va dir Mahadma Gandhi, reafirmem que no hi ha camins per la pau, sinó que la pau és el camí.