Apadrinament lector

L’apadrinament lector consisteix en compartir un espai en el qual els nens i les nenes més grans de l’escola (alumnat de sisè i de cinquè) fan lectura i expliquen contes els petits de Primària (alumnat de segon i primer). Amb aquest projecte s’intenta que tant uns com els altres visquin una experiència d’aprenentatge lector, en el qual els nens i les nenes de sisè i de cinquè de primària de “padrins” lectors i ajudin a aprendre a llegir als infants de segon i de primer, que seran els seus fillols, i que aquesta activitat sigui engrescadora i el més motivadora possible per tal que se’ls hi encomani el plaer de llegir.

A partir del segon trimestre es quan dóna inici aquests projecte.

Amb aquesta activitat pretenem:

• Potenciar els aprenentatges per part de tots els participants (padrins i fillols).
  • Crear contextos significatius d’aprenentatge (llegeixo perquè algú m’entengui, llegeixo per algú que li interessa escoltar-me).
  • Establir lligams afectius entre padrins i fillols al voltant de la lectura.
  • Generar una experiència positiva i plaent de lectura.

Un cop tornem de les vacances de Nadal es fa una primera presentació del projecte als alumnes, on se’ls recalca la importància de la seva tasca, i posteriorment es concreten les parelles lectores. D’aquesta primera trobada es fa un registre fotogràfic, per, en l’activitat de cloenda, donar uns diplomes de participació i de bons lectors als més petits, i un power point del que han realitzat al llarg del curs.

L’organització es duu a terme de la següent manera:

• Alumes de primer amb nens i nenes de cinquè de primària.
  • Alumnes de segon amb els seus padrins i padrines de sisè de primària.

De cara els propers cursos s’estudia la possibilitat d’iniciar els padrins i padrines lectores amb alumnes de quart de primària i els nens i nenes d’infantil 5 anys.