Història

El centre escolar va passar a la xarxa pública amb el decret 233/22 de juliol de 1982 amb el nom de : Centre d’Educació Especial Mare de Déu de l’Eperança. El canvi de denominació del centre es produeix amb el DOGC , Ordre del 5 de maig de 1983 i es dirà Centre d’Educació Especial Ventijol ( aquest nom és un vent de la comarca, una brisa suau.

El nou edifici escolar , específic per alumnes discapacitats psíquics, comença les classes el 26 de setembre de 1983 amb 57 alumnes. Des de 1983/84 i fins el novembre de 2009 també ha estat en el mateix edifici la seu del : CRP, EAP, INSPECCIÓ.

Inicialment l’escola estava preparada per alumnes amb discapcitat psíquica però al llarg dels anys hi hagut tres canvis significatius que han obligat a adaptar el centre a les noves realitats.

• A partir del curs 1999/00 ba haver-hi un augment signifcaitu d’alumnes amb trastorn motru greu, fet que va produïr una adaptació paulatina del centre a les noves característiques dels alumnes que s’atenien : lavabos i dutxes adaptades, instal·lació de l’ascensor, realització de la piscina climatitzada en el 2001, entre altres adaptacions que s’han anat millorant fins al 2018 amb l’ampliació de les portes per al pas de les cadires de rodes o l’ampliació de lavabos i dutxes adaptades..
  • En el 2003 va ser un dels primers centres de Catalunya amb un conveni amb Sanitat per col·laborar amb el CSMIJ ( centre de salut mental infantil i juvenil) motivat per l’incerement d’alumnes amb trastonr mental i disminució d’alumnes amb retard mental, que s’integraven amb més facilitat a l’escola ordinària.
  • En el curs 2016/17 es va iniciar un programa singular per alumnes de 16 a 20 anys de transició a la vida laboral, que ha estimulat a buscar nous espais, en aquest cas utilitzant unes aules de l’escola Carles Faust.