Dia Internacional de les persones amb disCAPACITAT

L’Escola Siloé ha acollit l’acte organitzat pel centre, La Llar Terres de Ponent, l’Associació per la Salut Mental el Pla d’Urgell i l’ACUDAM. També ha comptat amb el suport del Consell Comarcal del Pla d’Urgell i l’Ajuntament de Mollerussa.

La jornada ha servit per reivindicar els drets de les persones amb discapacitat i posar de manifest aquelles injustícies que ha patit i pateix el col·lectiu pel que fa a la igualtat d’oportunitats, l’autonomia personal i el ple desenvolupament social.

Després dels parlaments de benvinguda, diferents usuaris/àries de les entitats han realitzat la lectura del manifest creat per l’ocasió. Posteriorment i amb la participació d’alumnes de l’INS La Serra i de l’INS de Mollerussa ha tingut lloc una performance per recrear el treball amb xarxa i la coordinació que les entitats, la ciutadania i les administracions duen a terme en la tasca social en pro de les persones amb discapacitat.

Aquest any l’acte ha canviat geogràficament i s’ha traslladat al pati de l’escola Siloé a causa de les dificultats de transport que pateix el centre escolar. En aquest sentit, la direcció del centre i el mateix manifest ha exposat la situació de l’escola per poder dur a terme activitats externes. Des de l’inici de curs que no disposen de servei de transport per poder fer-les, algunes d’elles molt importants, com per exemple l’activitat d’estimulació aquàtica a la piscina coberta de Mollerussa. Aquesta situació es perjudica a tot l’alumnat i malgrat que els activitats estan contemplades al Pla Educatiu d’Entorn, es desconeix quan es podran reiniciar.

La direcció del centre ha recalcat que ja s’està treballant amb el Consell Comarcal i el Departament d’Educació per solucionar aquesta situació, però  que ja no es pot demorar més i cal una solució el més aviat possible.