Història

CEE JERONI DE MORAGAS

L’any 1981 passa de ser un centre privat d’atenció a infants amb disminució psíquica a ser un centre d’ensenyament públic de pedagogia terapèutica. Els alumnes eren la majoria de Ripollet i Cerdanyola, i disposaven de servei de transport escolar. Hi treballen 6 mestres, una logopeda i una educadora, amb un servei de menjador amb cuina.

A mitjans del mes de novembre de 1983 s’incorpora al Jeroni de Moragas un professor per impartir educació física i de Taller de fusta (prelaboral) La ubicació de l’edifici i la tipologia d’alumnes que en aquells temps eren al Jeroni, permetia anar a comprar a la plaça, posar una paradeta per vendre manualitats, anar caminant gairebé tota l’escola al poliesportiu que era a un kilòmetre per fer l’activitat de piscina, etc.

Durant uns quants anys l’escola va participar en jornades organitzades per l’ACELL a Granollers a les pistes d’atletisme i un cop vàrem anar a Lleida en cap de setmana als campionats de Catalunya, gràcies a subvencions.

El gener de 1990 l’escola és traslladada al barri de Montflorit de Cerdanyola, en un edifici típic de maó vist, amb jardí i pati al seu davant al Passeig Donya Amèlia. L’edifici disposava de serveis separats de taller de fusta, taller de plàstica, gimnàs, logopèdia i evidentment servei de menjador cuina.

El centre es trobava al costat del parc de Collserola i apartat de qualsevol servei cèntric del poble, havent-hi en aquells moments un petit supermercat i un restaurant molt a prop. L’alcaldessa va prometre que tindríem un minibus al nostre servei, cosa que mai va succeir.

El curs 91-92, canvia força l’alumnat del Jeroni perquè es tanca un centre privat d’alumnes “motòrics” de la Floresta, augmenta el nombre de professionals i comença el servei de fisioteràpia.

El curs 93-94 s’obre una aula del Jeroni a l’escola del Turó de Guiera. I al curs 97-98 es dobla el nombre de mestres per l’entrada de més alumnes i es posen dos barracons en el pati. Al mes de setembre de 1999 l’escola novament es trasllada a l’actual edifici al barri de Serraparera.