Llengua anglesa

Al Centre de Formació de Persones Adultes de Gavà s’imparteixen els nivells bàsics 1, 2 i 3 d’anglès que corresponen als nivells A1, A2.1 i A2.2 del MECR (Marc europeu comú de referència per a les llengües).

Continguts 📚

Es treballen continguts orals i escrits en un gran bloc competencial, el de la competència lingüística comunicativa.

• La competència pragmàtica (funcions i aspectes sociolingüístics).
  • La competència discursiva (organització del discurs i textos i àmbits d’ús).
  • La competència lingüística (lèxic, morfosintaxi, ortografia i fonètica i fonologia).

A cada nivell hi ha uns grans blocs temàtics que permeten avançar pas a pas en l’aprenentatge de la llengua.

Accés als ensenyaments d’anglès 🌐

Podeu accedir a aquests estudis sempre que sigueu més grans de 18 anys o que compliu l’edat l’any natural en què s’inicia la formació.

Per tal de situar-vos en el nivell correcte amb les vostres competències, si no teniu una acreditació prèvia en el moment de la preinscripció, us farem una prova de nivell.

Matrícula i avaluació 🖊

Per cursar aquest ensenyament cal formalitzar la preinscripció i la matrícula d’acord amb el calendari fixat, publicat amb antelació en aquesta mateixa pàgina web.

Els alumnes de nivell 3 de llengua anglesa heu de superar una prova externa de nivell bàsic (A2 del MECR) abans de finalitzar el curs per mostrar el grau d’assoliment de la competència lingüística.

Durada dels cursos 🗓

Els cursos tenen caràcter anual de setembre a juny. Anglès 1 es cursa en dues sessions setmanals d’hora i mitja, mentres que a Anglès 2 i 3 les sessions són de dues hores. A tots els cursos disposem d’horaris de matí i tarda.

Continuïtat ⏭

Un cop assolit el nivell 3 podreu continuar els vostres estudis a una EOI (Escola Oficial d’Idiomes) accedint al nivell de 3r sense haver de superar cap prova de nivell.

Normativa 📒

• Resolució ENS/1403/2018, de 21 de juny, per la qual s’estableix el currículum de llengües estrangeres als centres de formació d’adults del Departament d’Ensenyament. (DOGC núm.7652, de 28.6.2018).
  • Resolució ENS/1465/2014, de 19 de juny, per la qual s’estableix el procediment d’autorització dels centres de formació de persones adultes de titularitat pública que no depenen del Departament d’Ensenyament a impartir amb reconeixement els ensenyaments de llengües i els de competència digital (DOGC núm. 6653, de 27.6.2014).