Cicles formatius de grau superior

El curs preparatori per a les Proves d’Accés a Cicles Formatius de Grau Superior (PACFGS) et prepararà per assolir amb èxit la prova que et permetrà entrar als estudis de CFGS que vulguis escollir.

Continguts 📕

Al CFA Gavà impartim les matèries de la part comuna de la prova:

• Llengua catalana.
  • Llengua castellana.
  • Matemàtiques.
  • Anglès.

A més, t’ajudarem a matricular-te a les matèries de la part específica de la prova que cursaràs a través de l’IOC. N’hauràs d’escollir dues d’entre les proposades a les opcions A, B, C o D segons la família professional a la qual vulguis entrar.

Matèries específiques

Accés 🖊

Per poder accedir al curs de preparació a PACFGS hauràs d’acreditar tenir més de divuit anys o complir-los l’any de matriculació. Per poder realitzar les proves hauràs de tenir dinou anys o complir-los l’any de les proves.

Matriculació 📰

Si voleu cursar aquests estudis haureu de formalitzar la vostra inscripció i matrícula dins dels terminis establerts pel calendari. Les dates concretes es publiquen amb antelació en aquesta mateixa pàgina web i, com a referència, solen començar al mes de juny. En el moment que us preinscrigueu us demanarem un document d’identificació vàlid, la targeta sanitària i haureu d’omplir la fitxa de preinscripció.

Durada del curs ⏲

Els ensenyaments de PACFGS s’estenen de setembre a maig en horari de tarda. Finalitzen quan comencen les proves oficials.

Avaluació i continuïtat 🗒

La qualificació que obtinguis al curs, si és positiva, es multiplicarà pel coeficient 0,20 i s’afegirà a la qualificació que hagis obtingut a la prova d’accés (si aquesta també és positiva).

La prova oficial té dues parts, una comuna (català, castellà, matemàtiques i anglès) i una altra específica (dues matèries segons el cicle que vulguis fer). En superar la prova podràs accedir a un cicle formatiu de grau superior.

Superar la prova d’accés és equivalent al títol de batxiller a efectes d’accés a llocs de treball públics i privats, sempre que s’acrediti estar en possessió el títol d’ESO o equivalent.

Normativa ✍

• Ordre ENS/182/2012, de 22 de juny, de creació dels preus públics per la matrícula en el curs de formació específic per a l’accés als cicles de formació professional inicial de grau mitjà i als de grau superior impartits en centres dependents del Departament d’Ensenyament.
  • Resolució ENS/1626/2016, de 28 de juny, de modificació de la Resolució ENS/1245/2012, de 13 de juny, per la qual s’organitza el curs de formació específic per a l’accés als cicles de grau mitjà i el curs de formació específic per a l’accés als cicles de grau superior.
  • Resolució ENS/1360/2018, de 19 de juny, de modificació de la Resolució ENS/1245/2012, de 13 de juny, per la qual s’organitza el curs de formació específic per a l’accés als cicles de grau mitjà i el curs de preparació per a la incorporació als cicles formatius de grau superior.
  • Resolució EDU/3983/2010, de 9 de desembre, per la qual s’estableixen els temaris i els criteris d’avaluació de les proves d’accés als cicles formatius de formació professional inicial, als cicles formatius d’ensenyaments d’arts plàstiques i disseny, i als cicles d’ensenyaments esportius (DOGC núm. 5778, 20.12.2010).

Pots trobar el temari i criteris d’avaluació de les proves d’accés a cicles formatius de grau superior a la resolució EDU/3983/2010.