Informàtica COMPETIC

Els ensenyaments d’informàtica del COMPETIC del CFA Gavà tenen com objectiu facilitar l’adquisició de la competència digital, entesa com la combinació de coneixements, habilitats i actituds en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) per desenvolupar-se en la societat actual.

El nostre centre ofereix COMPETIC inicial, COMPETIC 1, i COMPETIC 2 en torns de tarda i COMPETIC 3 en horari semipresencial de setembre a juny.

Curs de 105 hores de duració. Aquest nivell va adreçat a les persones que volen iniciar-se en el món de la informàtica i que volen assolir un domini bàsic de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC).

Continguts

En aquest nivell es treballen tres de les sis competències del nivell bàsic de l'acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC), que són:

• C2: Tecnologia digital, ús de l'ordinador i del sistema operatiu
  • C3: Navegació i comunicació en el món digital

Accés

Poden accedir a aquests estudis les persones més grans de 18 anys i les que els compleixen durant l'any natural en què s'inicia la formació.

Per tal de situar l’alumnat en el nivell que li correspon d’acord amb les seves competències, si no té una acreditació prèvia, en el moment de la preinscripció el centre de formació d’adults li farà una prova de nivell.

Tràmits

Per cursar aquest ensenyament cal formalitzar la preinscripció i la matrícula d'acord amb el període i criteris fixats pel Departament d'Educació.

Continuïtat

L'alumnat que supera el curs de COMPETIC Inicial pot continuar la seva formació amb el curs de COMPETIC 1.

Curs de 105 hores de duració. El nivell 1 suposa un domini elemental de les tecnologies de la informació i la comunicació. La superació del curs és equivalent al nivell bàsic d’ACTIC.

Continguts

En aquest nivell es treballen les tres competències del nivell bàsic de l'acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC bàsic) no recollides a la formació COMPETIC inicial:

• C1: Cultura, participació i civisme digital
  • C5: Tractament de la informació gràfica, sonora i de la imatge en moviment

Tràmits

El certificat de superació del curs de COMPETIC 1 equival al certificat ACTIC bàsic. Per obtenir aquesta certificació l’alumnat haurà de realitzar i superar un projecte relacionat amb les competències que s’han treballat.

Continuïtat

L'alumnat que supera el curs de COMPETIC 1 pot continuar la seva formació amb el curs de COMPETIC 2.

Curs de 140h de duració, repartides en dues sessions setmanals de 2h cadascuna. en horari de vespre. El nivell 2 suposa un domini efectiu de les tecnologies de la informació i la comunicació en relació amb els seus àmbits generals d’aplicació. Aquest nivell correspon a una persona usuària que té autonomia i capacitat crítica envers l’ús d’aquestes tecnologies. L’horari depèn de cada curs. La superació del curs és equivalent al nivell Mitjà d’ACTIC.

Continguts

En aquest nivell es treballen les vuit competències del nivell mitjà de l'acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC mitjà):

• C1: Cultura, participació i civisme digital
  • C2: Tecnologia digital, ús de l'ordinador i del sistema operatiu
  • C3: Navegació i comunicació en el món digital
  • C5: Tractament de la informació gràfica, sonora i de la imatge en moviment
  • C7: Tractament de les dades
  • C8: Presentació de continguts

Tràmits

El certificat de superació del curs de COMPETIC 2 equival al certificat ACTIC mitjà. Per obtenir aquesta certificació l'alumnat haurà de realitzar i superar un projecte relacionat amb les competències que s'han treballat.

Curs de 105h de duració en horari semipresencial. La superació de cadascuna de les competències treballades a COMPETIC 3 correspon a una persona usuària que té un ampli domini d’aquestes tecnologies i que disposa de capacitat per aprofitar al màxim les prestacions que ofereixen les tecnologies de la informació i la comunicació, de construir usos alternatius i de donar suport a altres persones perquè puguin millorar el desenvolupament de les seves competències. La superació del curs és equivalent al nivell Avançat d’ACTIC.

Contingut

En aquest nivell es treballen tres competències del nivell avançat de l'acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC avançat):

• C8: Presentació de continguts

Accés

En qualsevol cas, un alumne no podrà cursar COMPETIC 3 si no ha cursat i superat prèviament el curs de COMPETIC 2 o acredita l’ACTIC mitjà.

Tràmits

Per cursar aquest ensenyament cal formalitzar la preinscripció i la matrícula. La matrícula s'obrirà tres vegades cada curs. Les dates es publicaran a la web del centre i l'alumnat es podrà inscriure a una, dues o tres competències.

Per obtenir aquesta certificació l’alumnat haurà de realitzar i superar un projecte per cada competència que cursi. Per tal d’obtenir el certificat de COMPETIC 3 cal assolir dues de les competències establertes, com  a mínim.

El certificat de superació del curs de COMPETIC 3 equival al certificat ACTIC avançat.

Continuïtat

L’alumnat, per tal d’actualitzar els seus coneixements, es pot tornar a matricular passats dos cursos des de l’última matrícula.

Es recomana que les persones matriculades tinguin un bon nivell de llengua (catalana i castellana) i certificat d’estudis Primaris o Graduat EGB.

També podeu consultar la pàgina de la Xarxa de Centres de Formació d’Adults sobre ensenyaments COMPETIC.