TALLER DE CREACIÓ POÈTICA

El dia 19 de maig, l’Assum de l’equip de La Mecànica del Canvi ens va fer un taller de creació poètica a 1r d’ESO. Vam començar fent un mapa mental amb la tècnica creativa de la pluja de idees. Vam posar una paraula al mig. A partir d’aquí, els alumnes van anar dient paraules que els suggerís la paraula triada: conceptes, objectes, sensacions, sentits, etc. Vam anar desplegant el mapa i vam fer diversos nivells. D’aquest mapa en vam triar tres paraules de tres nivells diferents. Una paraula, com més lluny de la paraula central, menys connotació lògica té. Això fa que es dispari la creativitat.

Vam dividir la classe en grups. Cada grup va escriure un poema de vuit versos que contingués les tres paraules escollides. Per incentivar més la creativitat i treballar el tema de la metàfora, vam repartir a cada grup una carta del DIXIT (el joc de taula que treballa les metàfores). Aquesta carta va ser una font d’inspiració per escriure el poema. Finalment, un portaveu de cada grup va llegir el poema al davant de la classe. Genial!