TALLER DE CREACIÓ POÈTICA A 1r D’ESO

Avui dimarts dia 19 de juny els alumnes de 1r d’ESO hem fet un taller de creació poètica. Les formadores, l’Assum i l’Eva, ens han proposat tres paraules (AMOR, LLIBERTAT i AMISTAT) a partir de les quals hem fet un mapa mental i d’una pluja d’idees.

En el cas de 1r B, la paraula escollida ha estat LLIBERTAT, i ha suggerit mots com ara pau, parlar, escoltar, córrer…, que unes alumnes voluntàries anaven apuntant a la pissarra. Al final, aquesta s’ha omplert de mots i, de tots, l’Assum i l’Eva n’han triat tres per fer una activitat en grup: foc, pacifisme i piscina. A partir d’aquest moment, i amb l’ajuda d’una carta del joc DIXIT, l’alumnat, en grups de quatre, havia de construir un petit poema utilitzant metàfores i comparacions. Finalment, i ja per acabar, cada grup ha llegit el seu poema davant la resta de la classe. Ha estat molt divertit!