Projecte eTwinning amb el Lycée Fréderic Mistral de Nîmes

Els alumnes del PDC Manteniment-2 de l’INS Castell dels Templers han estat treballant aquest curs en un projecte eTwinning amb els alumnes del Lycée Frédéric Mistral de Nîmes.

Amb el títol “Aprendre avui a Europa: beneficis i reptes d’una col·laboració escolar en l’àmbit professional” s’han estat treballant aspectes relacionats amb la comparació de l’educació en el sector professional en ambdós països, l’estil de vida de l’alumnat (horaris, oci), referències culturals i artístiques, etc. Els objectius del projecte han estat:

• Millora de les competències lingüístiques en Castellà i Llengües estrangeres.Imagen4
  • Utilitzar les TIC en els criteris d’Internet Segura, respectant els paràmetres de privacitat per protegir la vida d’altres
  • Dominar diferents eines TIC (fòrum, programari d’edició de vídeo, entrada de bloc)
  • Desenvolupar la Ciutadania europea, estar obert als altres i descobrir una altra cultura

En un treball transversal i multidisciplinar en el qual es contemplen continguts de l’entorn professional i de les àrees de Ciutadania, Educació Ambiental, Llengües, Informàtica/TIC i audiovisuals, els alumnes han compartit material, experiències i dossiers d’activitats elaborats amb el suport de les TIC.

Els resultats han estat molt positius i el fet de conèixer diferents formes de treball als centres i compartir experiències i opinions ha obert noves perspectives en els nostres alumnes que tendeixen a tancar-se en el seu petit àmbit i no veure com pot ser d’ampli el seu nou horitzó formatiu i professional. Ara només ens queda esperar que ens concedeixin l’etiqueta de projecte eTwinning i poder compartir-la amb tothom.

Imagen2

Dscn2687