Ruta científica Martí i Franquès

“Així a tant a l’hivern com a l’estiu, a la primavera, a la tardor i en qualsevol estació de l’any en tots els mesos, en molts dies i en diferents hores d’aquests he trobat que l’aire de la meva pàtria, agafat en paratge descobert, es compon sempre de 21 a 22 parts d’aire vital i de 78 a 79 parts de mofeta.”

Això deia Antoni de Martí i Franquès a Sobre la quantitat d’aire vital que es troba a l’aire atmosfèric i sobre diversos mètodes de conèixer-la, l’any 1790.

I és que l’alumnat de 1r de Batxillerat de Química va participar el dia 7 de novembre a una ruta científica realitzada a Tarragona  per tal de conèixer els descobriments d’Antoni de Martí i Franquès.

La ruta va consistir en un recorregut per diversos indrets de Tarragona, com la Casa Castellarnau, el Camp de Mart o el Museu d’Art Modern, al llarg del qual l’alumnat coneixia les contribucions científiques més importants d’aquest personatge, els mètodes que utilitzava i les dificultats que va tenir.

Una ruta completa i interessantísima.

Ruta científica
Interior de la Casa Castellarnau