Característiques i efecte de les convalidacions

TIPUS DE CONVALIDACIONS
A. DIRECTES
Són les convalidacions que resol la direcció del centre. Normalment entre diferents cicles formatius.
B. SINGULARS
Són les convalidacions particulars que es resolen a la Direcció General de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial, en un termini variable de temps, normalment entre un i quatre mesos des que es fa la sol·licitud.
La poden sol·licitar aquelles persones que han cursat ensenyaments universitaris o estudis de formació professional de segon grau extingits (com la FP2 antiga), o si es va des d’un títol LOE a un títol LOGSE, les d’Anglès tècnic.
Si s’han fet cursets que tenen relació amb els continguts del cicle formatiu però no formen part d’un títol oficial (títol de Tècnic o Tècnic superior, o estudis universitaris) no es poden sol·licitar convalidacions singulars.
EFECTE DE LES CONVALIDACIONS:
• En els cicles LOGSE la qualificació de “convalidat” no es tindrà en compte en el càlcul de la qualificació final del cicle.
• En els cicles LOE, la convalidació tindrà efecte de nota numèrica per a l’obtenció de la qualificació mitjana del cicle.
  • En el cas de mòduls professionals o unitats formatives superats que tinguin la mateixa denominació i currículum, i que siguin comuns a diversoso cicles, la qualificació obtinguda es trasllada.
  • Les unitats formatives i els mòduls que hagin estat prèviament convalidats no poden ser aportats per sol·licitar la convalidació d’altres unitats formatives o mòduls professionals.
ASSISTÈNCIA A CLASSE:
L’alumne/a ha d’assistir a classe de tots els crèdits, mòduls o unitats formatives on està matriculat/da, mentre no tingui la resolució positiva de les convalidacions.
L’alumne/a que ja té el certificat de convalidació expedit pel centre d’algun crèdit, mòdul o unitat formativa que ha de cursar aquest any, no caldrà que vagi a classe d’aquesta matèria. Només cal que mostri el certificat de convalidació al professor/a.