Altres situacions (convalidacions)

CONVALIDACIONS A PARTIR DE PROCEDIMENTS D’ACREDITACIÓ, ASSESSORAMENT I VALIDACIÓ DE L’EXPERIÈNCIA LABORAL.
Amb aquests processos s’obtenen les convalidacions que ja consten en la certificació d’acreditació de competències o de validació, o les que corresponen als certificats del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) d’unitats de competència.

CONVALIDACIONS ESPECÍFIQUES:
• Convalidació de la UF2 de FOL:
La UF2, “Prevenció de Riscos Laborals”, del mòdul de FOL es pot convalidar si s’està en possessió del Certificat de Nivell Bàsic en Prevenció de Riscos, expedit d’acord amb el que es disposa al Reial Decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s’aprova el Reglament dels Serveis de Prevenció.
Per a poder sol•licitar aquesta convalidació el certificat de nivell bàsic en prevenció de riscos ha de contenir les següents dades: Denominació i segell de l’entitat certificadora, i signatura de la persona responsable; Nom i cognoms de la persona que ha cursat la formació; Denominació i durada del curs; localitat i data d’expedició del certificar, i text en què s’indica” capacita per al desenvolupament de funcions de nivell bàsic segons el RD 39/1997 (segons el contingut de l’annex IV A o IV B)”
• Convalidació de l’Anglès tècnic: No es convalida per haver cursat anglès al batxillerat.
L’anglès tècnic de cicles formatius de grau mitjà es pot convalidar amb el nivell B1 (o superior) del Marc de Referència Europeu de Llengües. En cas que posseeixi el B1.1 i B1.2, s’ha de presentar el B1.2.
El nivell B1 es correspon al 3r curs d’Escola Oficial d’Idiomes. Caldrà presentar el certificat de superació. També es consideren les formacions en idiomes que fan les universitats i certificacions internacionalment reconegudes com els de Cambridge (First, Advanced…) en llengua anglesa. Per a un grau superior es demana l’equivalència amb un nivell B2 (o superior).

ALUMNAT PROCEDENT DE LES PROVES D’OBTENCIÓ DEL TÍTOL (lliures):
No han de demanar convalidació.
• Si no es va portar anteriorment, cal portar la certificació de les qualificacions obtingudes en les proves, per tal que s’incorporin al seu expedient les qualificacions dels crèdits/mòduls o unitats formatives aprovades.
• Aquestes qualificacions es tenen en compte pel càlcul de la qualificació final del cicle formatiu.