Dia de la Dona Treballadora (2010)

El 8 de març hem celebrat a l’institut el Dia Internacional de la Dona Treballadora. A primera hora, tots els alumnes d’ESO i Batxillerat han escrit en un mocador alguna cosa relacionada amb la dona: drets que encara falten per aconseguir arreu del món o alguna de les qualitats de les dones. Paraules com igualtat, respecte, tot@s som un, llibertat, empatia, responsable, innovadora, entre moltíssimes altres, han estat escrites en aquests mocadors de colors. Durant tot el dia, per fer-nos conscients del que representa el dia de la dona treballadora, hem portat -professors i alumnes- els mocadors a l’esquena. Quan ha acabat el matí, els hem penjat a l’entrada del centre, amb nusos ben forts, per recordar tot el que hem reivindicat.

Aquest no ha estat l’únic acte que hem realitzat. En diferents assignatures, els alumnes han fet murals sobre les dones en la història antiga o sobre escriptores de l’Edat Mitjana.

Tot plegat, un dia per recordar que homes i dones haurien de tenir els mateixos drets.

fotografies de l’activitat